سعید فرهادی کارشناس فوتبال درباره مشکلاتی که شروع دوباره لیگ برتر به همراه دارد، توضیحاتی را بیان کرد.

سعید فرهادی از مدیران اسبق تیم ملی امید و کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شروع دوباره لیگ برتر فوتبال بیان کرد: اگر از بُعد فیزیولوژیکی و آسیب شناسی به شروع مجدد لیگ‌های فوتبالی نگاه کنیم، فوتبالیست‌ها آمادگی بدنی خود را در دوران شیوع کرونا حفظ کرده و هر بازیکن در خانه یا محیط امنی، تمریناتش را پیگیری کرده است. طبق برنامه ریزی که برای شروع مجدد لیگ‌های فوتبال می‌شود، باید همه تیم‌ها جمع شوند، آمادگی خود را دوباره به دست بیاورند تا وارد لیگ شوند. باید توجه داشت که این فرایند نیازمند زمان است.

او افزود: اگر بخواهیم علمی به موضوع نگاه کنیم، تیم‌ها حداقل چهار هفته نیاز به زمان دارند. به این ترتیب که بازیکنان به صورت گروهی تا اواخر خرداد ماه تمرینات گروهی را انجام می‌دهند و سپس آماده برگزاری مسابقه می‌شوند. باید گرمای هوا را با شروع فصل تابستان در نظر بگیریم. در نقاطی از کشور مانند آبادان که گرمای شدیدی دارد، احتمال مصدومیت بازیکنان بیشتر است. فاکتور گرما برای بازیکنان بسیار اذیت کننده است. بحث دیگر این است که لیگ را به صورت فشرده با سه یا چهار روز فاصله بین بازی‌ها پیگیری کنیم. این موضوع نیز باعث آسیب می‌شود.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: بازیکنان به حدی نرسیده اند که بخواهند سه یا چهار روز یک بار بازی کنند. مسئولان فدراسیون می‌توانند مثل سایر کشور‌ها عمل کنند و همین جا لیگ را تمام کنند. فقط چند بازی باقی مانده است. اختلاف بین تیم صدر جدول و تیم دوم زیاد است. شروع لیگ تاثیری برای تعیین قهرمانی ندارد، اما شروع مجدد لیگ برای سایر تیم‌ها مهم است، چرا که فاصله تیم‌ها کم است و همه برای کسب سهمیه آسیایی می‌جنگند.

فرهادی در پایان گفت: تصمیم عقلانی این است که لیگ را با همین شرایط تمام کنیم. اگر لیگ برتر را شروع کنیم، زمان را برای آغاز لیگ در فصل آینده از دست می‌دهیم. قطعا برگزاری بازی‌ها به صورت فشرده، در کیفیت آن‌ها تاثیر گذار است. بازیکنان مدت‌ها است که از شرایط مسابقه دور هستند. به هر حال فاکتور خستگی تاثیر خود را روی بازیکنان می‌گذارد. شاید در بازی‌های ابتدایی پس از شروع لیگ، این خستگی خودش را نشان ندهد، اما بعد از چند بازی و سفر، این مشکل نمایان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار