سه واحد مرغداری متخلف بعلت تهدید علیه بهداشت عمومی با حکم مراجع قضایی پلمب شدند.

برخورد قاطع دستگاه قضایی با جوجه ریزی غیر مجاز در کردستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی مدیر کل دامپزشکی استان کردستان گفت: بازرسان بهداشت عمومی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های سنندج و دیواندره  از مرغداری‌ها که به منظور بررسی، کنترل و داشتن پروانه جوجه ریزی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی با رعایت ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی صورت می‌گیرد، بازدید‌کردند.

او افزود:در بازدید از سه واحد مرغداری، متوجه نداشتن مجوز جوجه ریزی شده و برای آن‌ها پرونده‌های قضایی تشکیل داده و به مراجع قانونی برای بررسی و اقدامات لازم ارجاع نمودند.

ورمقانی عمل این ۳ مرغدار خاطی را تهدید علیه بهداشت عمومی و به خطر انداختن سلامت مردم تلقی کردوگفت:، مقام‌های قضایی، مرغدار شهرستان دیواندره را به تحمل ۷ ماه حبس تعزیری و مرغداران شهرستان سنندج را به جهت نداشتن سابقه موثر کیفری به قرار تعلیق تعقیب بمدت ۶ ماه محکوم کردند به گونه‌ای که اگر در این مدت این دو مرغدار مرتکب تخلف مجدد گردند علاوه بر مجازات جرم جدید، مجازات تخلف قبلی نیز همزمان اعمال خواهد شد.

ورمقانی گفت: در این مدت دو مرغدار اخیر باید در مدت زمان تعلیق در برنامه‌های آموزشی مربوط به دامپزشکی شرکت و گواهینامه‌های کسب مهارت را دریافت نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.