مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت:برای جبران آسیب‌های ناشی از کاهش رشد جمعیت در سال‌های اخیر باید به فکر سیاست‌های تشویقی و فرهنگ سازی جمعیت باشیم.

حسین غفرانی مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: تا کنون در حدود ۳ میلیون ۷۱۲ هزار نفر در استان اصفهان کارت ملی هوشمند دریافت کردند و تقریبا ۸ درصد مردم استان اصفهان تا کنون کارت شناسایی ملی خود را دریافت نکرده اند.

او ادامه داد: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۷۳ ولادت در استان ثبت شده است، و جمعیت زیر ۱۵ سال استان برابر با آخرین سرشماری ۱ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۶ نفر است. ۲۰ درصد از زوجین در این استان نابارورند و مشکلات ناباروری در بین مردان و زنان برابر است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: ایران طی سال‌های ۶۲ تا ۶۵ با انفجار جمعیتی روبه رو شد و مقایسه سر شماری‌های سال‌های ۵۵ و ۶۵ نشان داد که رشد جمعیت در کشورمان ۵.۳ بود و این رشد تا دهه ۷۰ نیز ادامه داشت.

او میانگین سن امید زندگی در جامعه را ۷۷ سال برای زنان و ۷۴ سال برای مردان اعلام کرد.

غفرانی در خصوص سیاست کنترل جمعیت گفت: سیاست کنترل جمعیت دیگر محل بحث نیست در حال حاضر برای جبران آسیب‌های ناشی از کاهش رشد جمعیت در سال‌های اخیر باید به فکر سیاست‌های تشویقی و فرهنگ سازی جمعیت باشیم.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.