کاهش وزن، رسیدن به تناسب اندام و کسب سلامتی یکی از مباحثی است که امروزه طرفداران زیادی دارد.

محترم یزدانیان دکتری فیزیولوژی ورزشی عصبی عضلانی و عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: کاهش وزن، رسیدن به تناسب اندام و کسب سلامتی یکی از مباحثی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. چاقی و اضافه وزن منشا بسیاری از بیماری  از قبیل  مشکلات قلبی و عروقی و تنفسی، افزایش فشار خون، افزایش چربی خون و دیابت است.

او افزود: چاقی شکمی یکی از انواع خطرناک چاقی است که با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی همراه است. از آنجایی که هیچ ورزش و فعالیت بدنی به صورت موضعی باعث لاغری نمی‌شود، بنابراین بهترین راه کاهش درصد چربی بدن، انجام فعالیت‌های هوازی مانند  پیاده روی، دو‌های استقامت، دوچرخه سواری و کوه نوردی است که بهتر است روزانه و به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه انجام شوند.
 
با چربی های دور شکم خداحافظی کنید

عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار ادامه داد: توجه کنید که کاهش وزن تنها با ورزش، روش بسیار طاقت فرسایی است، ولی اگر فعالیت بدنی و رژیم غذایی مناسب با هم همراه شوند، بسیار منطقی خواهد شد. داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد غذایی مفید نه تنها به حفظ سلامت کمک می‌کند بلکه باعث کاهش وزن استاندارد هم می‌شود.
 
 
یزدانیان بیان کرد: همانطور که روشی برای لاغری موضعی وجود ندارد، هیچ ماده غذایی هم وجود ندارد که با خوردن آن فرد لاغر شود و کاهش وزن پیدا کند! شاید تبلیغات زیادی برای لاغری وجود داشته باشد مثل دارو‌ها یا برخی نوشیدنی ها، ولی باید بدانید که هیچ یک از این‌ها بدون فعالیت منظم ورزشی باعث کاهش وزن نمی‌شوند.

او تصریح کرد: کاهش مصرف قند‌های مصنوعی و خوراکی‌های حاوی شکر، یک راه بسیار مناسب برای کاهش چاقی شکمی است.
 
عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار تاکید کرد: استفاده از مواد غذایی حاوی فیبر، مثل نان سبوس دار، سبزیجات تازه، آجیل، حبوبات و تخم کتان نه تنها ارزش غذایی بالایی دارند و ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات مفید را به بدن می‌رسانند، بلکه در کنار ورزش به کاهش درصد چربی بدن کمک می‌کنند.
 
با چربی های دور شکم خداحافظی کنید
 
یزدانیان اظهار کرد: مواد غذایی مثل کاهو، کلم، گوجه فرنگی، خیار، هویچ و کرفس علاوه بر داشتن ویتامین‌های لازم حاوی آب نیز هستند که فرد را سیر نگه می‌دارند و کالری بسیار کمی هم دارند. استفاده از پروتئین‌های گیاهی و حیوانی هر دو برای بدن ضروری هستند.
 
او افزود: پروتئین‌های حیوانی مانند؛ انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی و تخم مرغ و پروتئین‌های گیاهی مثل حبوبات، قارچ و سویا؛ بنابراین تنها راه سالم و امن برای رسیدن به وزن ایده آل، برنامه تمرینی منظم روزانه و داشتن رژیم غذایی حاوی فیبر و استفاده از سبزیجات، میوه جات، شیر و لبنیات و پروتئین‌های گیاهی و حیوانی به میزان لازم و استاندارد است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.