شب عید فطر زمانی برای پاک شدن از گناه با استغفار و بازگشت به فطرت انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: در شب عید فطر اعمالی وارد شده است، یکی از این اعمال غسل کردن برای پاکی و طهارت جسم است، یکی دیگر از اعمال زیارت اباعبدالله (ع) است؛ دلیل اینکه در این شب زیارت ابا عبدالله (ع) وارد شده، بدین معنی است که اگرکسی بخواهد پاک شود باید از مسیر اباعبد الله عبور کند؛ لذا این شب‌ها زیارت امام حسین (ع) وارد شده است، تهجد، شب زنده داری و رفتن به مسجد از دیگر اعمال شب عید فطر به‌حساب می‌آید.


بیشتر بخوانید : توفیقاتی که برای روزه‌دار حقیقی پس از ماه رمضان هم باقی می‌ماند/ عید فطر؛ روز عیدی‌گرفتن از خداوند


وی افزود: یکی دیگر از اعمال این شب که بسیار مهم است، استغفار است، ذکر استغفار؛ ذکر دفع تمام گرفتاری هاست، زیرا علت بسیاری از مشکلات گناه است و این ذکر باعث رفع گناه می‌شود.

این کارشناس مذهبی در مورد این که چرا استغفار در شب عید فطر وارد شده، توضیح داد: به دلیل اینکه ممکن است گناهان انسان زیاد باشد و برخی از گناهان در ماه رمضان از بین نرفته باشد، در نتیجه به واسطه ذکر استغفار در این شب، باقیمانده‌های گناهان از بین می‌رود و انسان آمادگی ورود به عید را پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی درباره اعمال شب عید فطر توضیحاتی ارائه کرده است که در ویدئو می‌توانید آن را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خدیا، خروج از ماه مبارک را برای ما مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار بده. «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ»
آخرین اخبار