سیجانی گفت:صنعت قم از ظرفیت‌های انسانی و فنی فراوانی برای تحقق جهش تولید برخوردار است و با نوسازی ماشین‌آلات واحد‌های صنعتی این روند سرعت قابل‌توجهی پیدا می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: جایگزین کردن ماشین‌آلات جدید با قدیمی و همچنین استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در خط تولید، موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه واحد‌های صنعتی استان می‌شود و تاثیر مستقیم بر عملیاتی شدن راهبرد جهش تولید دارد.

سیجانی افزود: در همین راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت قم به واحد‌های متقاضی واردکردن دستگاه‌های پیشرفته صنعتی که نمونه داخلی ندارد، مجوز معافیت گمرکی می‌دهد تا خط تولید خود را در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه به‌روزرسانی کنند.

رییس سازمان صنعت و تجارت قم گفت: صنعت قم از ظرفیت‌های انسانی و فنی فراوانی برای تحقق جهش تولید برخوردار است و با نوسازی ماشین‌آلات واحد‌های صنعتی این روند سرعت قابل‌توجهی پیدا می‌کند.

او ادامه داد: تنها در فروردین‌ماه سال جاری ۶ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین‌آلات به ارزش ۶۱ میلیارد ریال برای واردات ماشین‌آلات جدید با فناوری بالا یا جایگزینی ماشین‌آلات قدیمی در قم صادر شد.

رییس سازمان صنعت و تجارت قم بیان کرد: همچنین مدیران واحد‌های صنعتی استان می‌توانند برای نوسازی ماشین‌آلات خط تولید خود از تسهیلات بانکی که به همین منظور درنظر گرفته‌شده استفاده کنند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار