از ورود ملخ‌ها به مزارع ریگان جلوگیری شد

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت:با اقدام به موقع جهاد کشاورزی در کنترل ملخ صحرایی از ورود ملخ‌ها به مزارع ریگان جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید فرامرزی ،مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت:با توجه به موج اول هجوم ملخ صحرایی به منطقه دهرضا کارشناسان جهاد کشاورزی به منطقه اعزام شدند.

او بیان داشت: با مشاهده ملخ صحرایی گروه های سمپاشی به منطقه اعزام وطی دو روز سمپاشی منطقه تحت کنترل درآمد.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ هکتار از مراتع شهرستان در منطقه دهرضا به ملخ صحرایی آلوده بود با تلاش شبانه روزی این مراتع از پاک سازی شد.

فرامرزی تصریح کرد: با توجه به شیوع مجدد ملخ صحرایی تیم‌های پایش در منطقه حضور دارند که با مشاهده ملخ صحرایی در کوتاه‌ترین زمان با آن برخورد شود.

او بیان داشت: رصد نقطه به نقطه منطقه به همت کارشناسان جهاد کشاورزی در حال انجام است که با مشاهده مجدد ملخ صحرایی تیم‌های سمپاشی به منطقه اعزام خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان با اشاره به اینکه منطقه در حال حاضر تحت کنترل است بیان داشت: مدیریت جهاد کشاورزی در حالت آماده باش قرار دارد.

فرامرزی تصریح کرد: منطقه دهرضا با وجود موتور پمپ‌های کشاورزی قطب تولید یونجه در شرق استان می‌باشد که تمام تلاش ما کنترل منطقه از ملخ صحرایی است.

او افزود: سال گذشته ملخ صحرایی به مراتع منطقه سیف الدینی شهرستان ریگان خسارت وارد کرد که از ورود آن به سایر نقاط شهرستان جلوگیری شد.

ریگان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار