رئیس انجمن گوارش و کبد خراسان گفت: بر اساس برخی تحقیقات، مایکرو بایوتا‌های روده‌ای می‌توانند سبب ابتلا به اوتیسم و چاقی در کودکان شوند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،حسن سعادت‌نیا، رئیس انجمن گوارش و کبد خراسان درباره برگزاری هفته سلامت گوارش در سال جاری اظهار کرد: موضوع اصلی هفته سلامت گوارش امسال "مایکرو بایوتا روده‌ای" است و تحقیقات بین المللی نشان می‌دهد این مسئله در بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدن و یا درمان آنها تاثیر گذار است.

او افزود: مایکروبایوتا‌ها امروزه عضوی از بدن مانند قلب، ریه و کبد تلقی می‌شوند و در روده انسان میلیاردها، میلیارد باکتری مختلف اعم از هوازی بی هوازی وجود دارد که نقش و ارتباط زیادی با سلامت بدن یا بروز بیماری‌ها می‌تواند ایفا کنند. مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها و یا رژیم‌های غذایی نامناسب می‌تواند بر روی این میکروب‌های روده‌ای اثر بگذارد و سلامت فرد را به خطر اندازد.

 سعادت نیا بیان کرد: بر اساس برخی از تحقیقات مشخص شده که بیماری چاقی و حتی اوتیسم در کودکان می‌تواند مرتبط با باکتری‌های روده‌ای باشد و با دستکاری این باکتری‌ها ممکن است بتوانیم اقدامات زیادی جهت درمان و یا پیشگیری از بیماری فرض انجام داد.

او با اشاره به اینکه در هفته سلامت گوارش امسال موضوع "مایکروبایوتا‌های روده‌ای" به صورت مفصل توسط استادان و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، گفت: امروزه مشخص شده که با پیوند "مایکروبایوتا" از فردی به فرد دیگر می‌توان در جهت درمان و پیشگیری از بیماری‌های مختلف اقدام کرد که همه این مباحث در هفته سلامت گوارش مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار