بیش از ۲۶۶ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف انسانی در بروجن کشف و معدوم سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داوود ربیعی رئیس شبکه دامپزشکی بروجن گفت: طی یک ماه گذشته و در طرح نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان، بیش از ۲۶۶ کیلوگرم انواع مواد خام دامی غیر قابل مصرف در سطح این شهرستان ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

او افزود: با انجام ۵۷۸ مورد بازرسی بهداشتی، (تمامی واحد‌های صنفی بسته بندی، نگهداری، توزیع و عرضه مواد خام دامی) این مقدار مواد غیر قابل مصرف از تعداد شش مرکز متخلف، کشف، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

ربیعی اضافه کرد: بر اساس وظایف نظارتی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها در راستای ارتقای سلامت غذایی جامعه با هماهنگی‌های صورت گرفته و برنامه ریزی مداوم و مستمر اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی از رستوران ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های مرغ و ماهی به صورت سر زده بازدید کرده و نسبت به جمع آوری مواد خام دامی غیر بهداشتی اقدام نموده اند که این مواد با اخذ حکم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج گردیده اند.

او از مردم خواست: با توجه به اهمیت سلامت افراد در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری محصول توجه ویژه‌ای داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.

بروجن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار