ثبت سفارش کتاب های درسی صرفا از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری، ثبت سفارش کتاب‌های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی صرفا از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی صورت می‌گیرد؛ گفت: اولیا‌ی دانش آموزان در مهلت اعلام شده جهت ثبت سفارش اقدام کنند.

نظام مرای گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی فقط از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه کتب درسی صرفا براساس سفارشات ثبت شده در سامانه توزیع می‌شود؛ گفت: ثبت سفارش با فرض قبولی دانش آموز در سال تحصیلی جاری صورت می‌پذیرد و در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود نخواهد داشت.

مرادی در ادامه به تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: زمان سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای استثنایی و آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه نظری و حرفه‌ای استثنایی از ۲۴ فروردین لغایت ۲۳ خرداد ماه ۹۹ خواهد بود.

او ادامه داد: همچنین زمان سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه، پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای استثنایی، پایه دهم دوره دوم متوسطه، پایه دهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی، آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی) و پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) از ۸ تیر آغاز و ۱۵ شهریور ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.

مرادی در ادامه به زمان اصلاح سفارش کتاب‌های درسی نیز اشاره کرد و گفت: تمامی دوره‌های مختلف تحصیلی می‌توانند از ۱۷ تیر لغایت ۳۱ شهریور ماه نسبت به اصلاح سفارش خود اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی، گفت: مدیران مدارس موظفند از طریق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش آموزان اقدام نمایند و از ارجاع موردی دانش آموزان و اولیای آنان به کافی نت برای ثبت سفارش انفرادی پرهیز نمایند.

مرادی خاطرنشان کرد: نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانش آموز و رمز عبور آن‌ها شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموز می‌باشد.

او با بیان اینکه بهای کتاب‌های درسی صرفا براساس قیمت‌های پشت جلد (ثبت شده در سامانه) می‌باشد؛ تاکیدکرد: دریافت هرگونه وجه اضافی از دانش آموز ممنوع بوده پیگرد قانونی دارد.

به گفته مرادی کتاب‌های درسی دانش آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیلی آنان که در سفارش دانش آموز قید شده توزیع می‌شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: معلمان و دبیران می‌توانند از تاریخ ۲۵ شهریورماه ۹۹ و دانش آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ ۷ مهرماه ۹۹ فرایند سفارش کتاب‌های درسی را از منوی «سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی» در سامانه ثبت نام نمایند تا از طریق شرکت پست به آن‌ها تحویل شود. این خدمت تا تاریخ ۱۰ اسفندماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ولی دانش آموز
۱۳:۴۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
این معاون توسعه مدیریت چقدر دیر از خواب بیدار شده اند! چندین ماه است که مدیران مدارس به دانش آموزان و اولیای آنان فشار می آورند که هر چه سریعتر به کافی نت مراجعه کنید و کتابهای خود را سفارش دهید.
آنوقت ایشان اکنون و دقیقا زمان که بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان کتابهای خود را با پرداخت هزینه در کافی نت ها سفارش داده اند، ایشان دارند به لزوم ثبت نام برای کتابهای درسی در مدارس توسط خود مدیران مدارس اشاره می کنند.