دادستان عمومی و انقلاب تاکستان:

چرای غیر مجاز دام در مناطق حفاظت شده جرم محسوب می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان گفت: چرای غیر مجاز دام در این مناطق بر اساس قانون شکار و صید جرم محسوب می‌شود و دارای مجازات حبس است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب تاکستان گفت: چرای غیر مجاز دام در مناطق حفاظت شده بر اساس قانون شکار و صید جرم محسوب می‌شود و دارای مجازات حبس است، بنابراین دامداران با رعایت حدود از چرانیدن دام‌های خود در این مناطق خودداری کنند.

رجبی افزود: به منظور حفظ این مناطق، پیشگیری از تخریب اراضی ملی و حفظ حقوق عامه، همه ضابطین خاص محیط زیست ومنابع طبیعی، در صورت مواجهه ومشاهده جرم مشهود، لازم است برای خروج احشام از مراتع اقدام کنند.

به گفته او، بنا بر قانون حفاظت وبهره برداری از جنگل‌ها ومراتع، واگذاری حق استفاده از پروانه چرا به هر نحو از طرف صاحب پروانه به دیگری بابت استفاده از مرتع موضوع پروانه ممنوع است ومرتکبان به حبس محکوم خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان همچنین درباره شکار حیوانات حفاظت شده گفت: چنانچه شخصی بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی دست به شکار و یا صید حیوانات حفاظت شده بزند و ورود غیر مجاز به این زیستگاه‌ها داشته باشد با توجه به ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ با اشد مجازات مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار