رئیس کل دادگستری استان قزوین در مراسم تجلیل از همیاران طبیعت، اولین تخریب کنندگان منابع طبیعی و اراضی کشاورزی را مدیران و مسئولان دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان گفت: مدیران به علت آگاهی نداشتن و موازی گری و همچنین نقص قوانین منشا تخریب منابع طبیعی شده اند.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: به دادستان‌ها تکلیف شده است با کسانیکه به منابع طبیعی تعرض می‌کنند، برخورد جدی داشته باشند.
وی افزود: مجازات تعرض کنندگان به منابع طبیعی سبک است و باید مجازات و هزینه سنگین تری در مجلس شورای اسلامی وضع شود.

حجت الاسلام قدرتی گفت:: افرادی که تعرض میکنند باید خسارت‌ها را جبران کنند، ولی گاهی شرایط به گونه‌ای است که امکان بازگشت به وضع سابق نیست و گاهی جهل و نا آگاهی و گاهی منافع عده‌ای مانع اجرای قانون می‌شود.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت:: تخصیص اعتبارات کافی برای صیانت از محیط زیست یکی از نقاط برجسته بودجه سال ۹۷ است.

محمدی اضافه کرد: بیشتر مصوبات معطوف به جلوگیری از آلاینده‌های زیست محیطی، بیابان زدایی، توسعه فضای سبز و درختکاری است که برای اجرای این مصوبات اعتبار مناسب در نظر گرفته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان هم در این مراسم گفت:: بیش از ۹۰۰ هزار هکتار منابع طبیعی شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع و ۲۹ هزار هکتار جنگل در استان موجود است.

اسداللهی اضافه کرد: با مدیریت چَرا می‌توان از مراتع بعنوان منبع تولیدی ارزشمند غذای دام استفاده کرد.

وی افزود: جنگل ها‌ی استان هم در شرایط آب و هوای استان تاثیر گذارند و هم بعنوان ذخیره آب تلقی می‌شوند.

اسداللهی گفت: چَرای غیر مجاز دام و در نظر گرفتن هر قطعه زمین برای کشت و کشاورزی تهدیدی برای پوشش گیاهی و مراتع است.

وی افزود: بیابانی شدن منابع طبیعی استان را به شکل خیلی خطرناک تهدید میکند که با استفاده صحیح از منابع آب و خاک میتوان روند بیابانی شدن را کنترل کرد.

اسداللهی گفت: در بیابانی شدن، پوشش گیاهی از بین می‌رود و به تولید گرد و غبار و ریزگرد منجر می‌شود.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری، مرکز دشت قزوین معروف به الله آباد بعنوان کانون ریزگرد استان است که برای جلوگیری از بیابانی شدن، بوته کاری ۵ هزار هکتار از آن آغاز شده است و در این منطقه چَرا مدیریت و ورود دام بخصوص دام سنگین کنترل می‌شود.

در این مراسم از ۲۳ همیار طبیعت، بازنشستگان اداره منابع طبیعی و مدیران کل دستگاه‌های همکار با منابع طبیعی تجلیل شد.

انتهای پیام/

تجلیل از همیاران طبیعت در قزوین

برچسب ها: دادگستری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار