نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه استفاده از اینترنت و شبکه‌های تصویری دیجیتالی در آموزش دانش آموزان نقش مهمی دارد تقویت آن‌ها هرچه سریعتر باید انجام شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در  سفر خود به بلوک تکاب خوشاب، گفت: متأسفانه این منطقه با وجود تلاش‌های زیادی که  در طول سالیان انجام شده تا رنگ محرومیت از آن زدوده شود، هنوز هم مشکلاتی دارد که باید رفع شود.

او افزود: در حوزه ساختار‌های کشاورزی، قنات ها، آبرسانی بین مزارع، باید تلاش کنیم تا وضعیت شغلی مردم بهبود یابد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلاتی در حوزه راه در برخی روستا‌های این منطقه وجود دارد که باید برطرف شود، مباحثی هم در حوزه منابع طبیعی وجود دارد که پیگیر حل آن‌ها خواهیم بود.

عنابستانی بیان کرد: متاسفانه آنتن‌دهی موبایل، اینترنت و تلویزیون وجود ندارد و با توجه به اینکه استفاده از اینترنت و شبکه‌های تصویری دیجیتالی در طرح آموزش دانش آموزان و زندگی مردم نقش مهمی دارد تقویت آن‌ها هرچه سریعتر باید انجام شود.

او تصریح کرد: در بحث سوخت تراکتور‌ها ظلم مضاعفی به کشاورزان می‌شود آن هم در این فصل که فصل کاشت و داشت و برداشت است سوخت مناسب تأمین نمی‌شود بایددر این مورد ساختاری مناسب در نظر گرفته شود.
 

مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها

 

امان اله خدمتگزار فرماندار خوشاب هم در این بازدید گفت: با مرتفع سازی مشکلات مردم مناطق کم برخوردار هدف اصلی ما مهاجرت از شهر‌ها به روستا‌ها در خوشاب است که با همت مدیران و نمایندگان مجلس انجام خواهد شد.

او افزود: بخشی از مشکلات به حوزه قانونگذاری باز می‌گردد که قطعاً باید نمایندگان محترم مجلس ورود پیدا کنند و ساختار قوانین را در جهت خدمت به مردم مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اصلاح کنند.

فرماندار خوشاب ادامه داد: بخشی دیگر از مشکلات به ساختار اجرایی، استانی و شهرستانی بر می‌گردد که طبیعتاً بر اساس اعتبارات آنچه ابلاغ شده است، موارد به مردم و شورا‌های اسلامی روستا‌ها توضیح داده شد و در خدمت مردم هستیم.

خدمتگزار بیان کرد: در بحث کشاورزی به خصوص قنوات اعتبارات خوبی در اختیار مردم گذاشته شده است و همچنان هم این عتبارات وجود دارد که می توانند واجدین شرایط استفاده نمایند.

او تصریح کرد: ما به دنبال ترویج فرهنگ بازگشت مردم به روستا‌ها و مهاجرت معکوس هستیم و در جهت احیای قنوات، وام‌های بلاعوض و وام‌های مسکن به مردم اهدا می‌شود.

فرماندار خوشاب تاکید کرد: در بسیاری از موارد وضعیت مطلوبی در این منطقه داشتیم به جز دو مورد عدم آنتن دهی موبایلی و گیرند‌های دیجیتالی شبکه‌های صدا و سیما که با توجه به قول‌های خوبی که در این رابطه داده شده است ان شاءالله بتوانیم گام‌های موثری برداریم.

خدمتگزار اظهار کرد: همراهی و همدلی بسیار خوبی در میان ارکان شهرستان و مسئولان محلی وجود دارد که این رویه با نمایندگان جدید هم ادامه خواهد داشت تا مشکلات در حد مطلوبی حل شوند.

انتهای پیام//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.