معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: برای معرفی و تربیت نخبگان فرهنگی، ارتباطی با بنیاد ملی نخبگان نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در نشست با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مدیران استارت تاپ‌های آموزشی اظهار کرد: آموزش و پرورش نرم افزار‌های خاص خودش را دارد باوجود این توجه به فعالیت‌های مکمل آموزش از قبیل پرورشی، فرهنگی و قرآنی مورد غفلت قرار گرفته است. در واقع به همان میزان که ظرفیت آموزشی داریم، ظرفیت فرهنگی هم وجود دارد.

او با اشاره به اینکه ۳۵ رویداد فرهنگی برای دانش آموزان وجود دارد، بیان کرد: چهار تشکل رسمی در آموزش و پرورش حدود ۸ میلیون عضو دارند، براین اساس در تلاشیم که استارتاپ‌های آموزشی در این عرصه، وارد عمل شوند.

کاظمی با اشاره به اینکه برای معرفی و تربیت نخبگان فرهنگی، ارتباطی با بنیاد ملی نخبگان نداریم، گفت: با وجودی که در ۷۰ رشته فرهنگی و هنری رتبه‌های برتر را شناسایی می‌کنیم، اما توجه ویژه‌ای به آنها نیست، بنابراین درخواست داریم با همکاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ارتباطی با بدنه بنیاد ملی نخبگان برقرار کنیم تا تعاملات افزایش یابد.

استارتاپ های آموزشی باید بانک اطلاعاتی داشته باشند

در ادامه حسن الحسینی، مسئول شبکه آموزشی شاد و مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: باید با تخصص در حوزه تعلیم و تربیت حرکت کرد و استارتاپ ها هم باید در این عرصه ورود کنند.

او ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم استارتاپ‌های آموزشی، بانک اطلاعاتی داشته باشند تا بتوان از ظرفیت‌های آنها در آموزش و پرورش، بهره‌مند شویم.

الحسینی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد دانش آموزان امکان استفاده از توانمندی های آموزشی را نداشتند، گفت: به دنبال رفع این چالش هستیم و استارتاپ ها می توانند در این زمینه ما را همراهی کنند؛ همچنین کسب کارهای نوپا می توانند به ارتقای سواد الکترونیکی معلمان کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار