افتتاح پل مرزی سرخس- ترکمنستان در هاله‌ای از ابهام، طرحی که به مدت پنج سال بر روی زمین بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پل مرزی سرخس - ترکمنستان به عنوان مهم ترین شاهراه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران برای صادرات و تجارت کالا‌های اساسی با کشور‌های حوزه آسیای میانه در میانه راه و منتظر تصمیم نهایی وزیران امور خارجه ایران و ترکمنستان است، طرحی که به مدت پنج سال بر روی زمین بلاتکلیف مانده است.

محمد رضا رجبی مقدم فرماندار سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به پل مرزی جدید سرخس به ترکمنستان در شمال شرق کشور، گفت: برای ارتباط بین دو کشور ابتدا باید زیرساخت‌های ارتباطی محیا شود و مهم ترین بستر تبادلات تجاری وجود مرز زمینی، تردد کامیونی و خودرویی می‌باشد.

او افزود: پل موقت و قدیم در سال ۷۲ ساخته و پس از بهره برداری از آن امکان تردد ۲۱ کامیون در مرز دو کشور فراهم شده بود، اما در سال ۹۴ پس از رایزنی‌های مقامات ارشد دو کشور تصمیماتی اتخاذ شد که پل جدید مرزی ساخته و آماده افتتاح شود تا ارتباطات تجاری ایران و ترکمنستان سرعت بیشتری به خود بگیرد.

فرماندار سرخس ادامه داد: هم اکنون زیرساخت‌ها در شهرستان مرزی سرخس آماده شده و بهره برداری از این پل جدید منتظر تصمیمات مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و طرف ترکمن است.

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در رابطه با پل مرزی سرخس - ترکمنستان، گفت: زمان افتتاح پل جدید مرزی در سرخس بین ایران با کشور ترکمنستان بستگی به پروتکل طرف مقابل " ترکمن‌ها " دارد و اینکه این پل در چه تاریخی و توسط مسئولین عالی افتتاح شود منتظر تصمیم دولت است.


افتتاح این پل مرزی در آینده نزدیک فصل جدیدی را در ارتباطات دو کشور و توسعه همکار‌های اقتصادی، ترانزیت کالا‌ها به کشور‌های آسیای میانه و تقویت روابط دیپلماسی خواهد گشود.

انتهای پیام//م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.