نخست وزیر انگلیس در واکنش به اعتراضات گسترده اخیر علیه نژادپرستی، مدعی شده که انگلیس کشوری نژادپرست نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، سخنگوی رسمی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به اعتراضات اخیر در لندن و خشم هزاران لندنی از نژادپرستی در جامعه انگلیس واکنش نشان داد و مدعی شد که از نظر بوریس جانسون، انگلیس کشوری نژادپرست نیست.

اظهار نظر سخنگوی بوریس جانسون در حالی مطرح می‌شود که اعتراضاتی تحت عنوان «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در نقاط مختلف انگلیس در حال پیگیری است. معترضان در راستای محکومیت قتل جورج فلوید در آمریکا، نژادپرستی در انگلیس را هم محکوم کردند.

روز یکشنبه، بوریس جانسون مدعی شد که مردم کشورش حق دارند تا به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات کنند. او از معترضین خواست تا فاصله فیزیکی را حین تظاهرات رعایت کنند.

سخنگوی رسمی بوریس جانسون طی اظهار نظری، حمله به مأمورین پلیس در خلال اعتراضات را «غیرقابل قبول» خواند و گفت که تخریب مجسمه «ادوارد کولستون» برده بازرگان در بریستول و آسیب رساندن به یادبود «وینستون چرچیل» در لندن شدیدا محکوم است و تحقیقات پلیس درباره آن ادامه دارد.

سخنگوی نخست وزیر در پاسخ به این سؤال که آیا بوریس جانسون با معترضینی که کشور را نژادپرستانه توصیف کرده‌اند موافق است، گفت: «خیر، علی‌رغم اینکه نخست وزیر شک ندارد که همچنان تبعیض و نژادپرستی در انگلیس وجود دارد، اما او معتقد نیست که انگلیس کشوری نژادپرست است».

روز یکشنبه هزاران معترض خشمگین انگلیسی ضمن تظاهرات در برابر سفارت آمریکا در لندن به خاطر قتل جورج فلوید، نژادپرستی موجود در کشورشان را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
هی بوریس جانسون تو دیگر چرا؟
برده داری انگلیسی ها علیه سیاه پوستان یادت هست؟
مهاجرت سفید پوستان به اقصی نقاط جهان که با اشغالگری و تحت اشغال و مستعمرات با بهانه دموکراسی و آزادی بیان و آزادی یادت هست؟
در تاریخ انگلستان چندین کشور مستعمره که حافظ منافع انگلستان بودند و بومیان اصلی این کشورها را یا بعنوان برده می فروختید و یا در مزارع و کارخانجات و صنایع بعنوان نیروی کار ارزان به بردگی وادار میکردید؟ هی جانسون اینها را بیاد میآوری؟ که با همین شیوه ثروت ملتها را چپاول و غارت کردید؟ و زنان این کشورها را به کار گرفتید و با تجاوز به آنان دورگه های انگلیسی پرورش دادید؟ اینها تماماً در تاریخ مصور فیلمهای سینمائی اسکار گرفته کارگردانان مبرز انگلیسی ثبت و ماندگار شده است و همچنین رنگین پوستانی که داستان خود را بصورت مکتوب در تاریخ ننگین برده داری و برده فرووشی و نژاد برتر سفیدپوست و ارباب و رعیتی ثبت و ضبط کرده اند ای احمق نادان چگونه این واقعیات تاریخی را انکار میکنی؟ یا خودت را حمار میدانی و یا ملت انگلیس را بی شعور فرض کرده ای؟!!!!!!این اشترکات و مشترکات تمام اعضای نظام سلطه جهانی است مانند آمریکا - اسرائیل - فرانسه - آلمان - انگلیس چون همه با هجوم و اشغالگری سرزمین ها و کشورهای دیگر و به بردگی کشیدن ملتها را با ژست سیاسی دموکراسی و آزادی و آزادی بیان و.....همواره با اشغالگری و غارتگری و کشتارهای دسته جمعی در تمام طول تاریخ با همدیگر متحد و اتحاد و ائتلاف داشته اند و دیگر آن دوران گذشته و ملتها بیدار شده اند بوریس جانسون نادان خودت را به نادانی نزن..........آنچه اروپای امروز و ایالات متحده با آن دست به گریبان هستند بی عدالتی محض و نژادپرستی و خودبرتربینی عده ای قلیل در مقابل عده ای بسیار که حقوق شان آشکارا نقض میشود می باشد همانطور که در دوران گذشته برده فروشی و برده داری و غارت و چپاول ثروت ملل مختلف بود اما امروزه بصورت مدرن و شیک و با ژست های سیاسی انجام میگیرد...............................
آخرین اخبار