در بهشت معادن ایران؛

خیز ایمیدرو برای اکتشافات معدنی خراسان جنوبی

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای اکتشافات معدنی در ۴ پهنه خراسان جنوبی خیز بلندی برداشته است.

اصغر زاده مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: مطالعات اکتشافی هم اکنون در ۴ پهنه نوار مرزی استان، فردوس – قاین، لوت و ایران مرکزی در حال انجام است.

او افزود: اکتشافات معدنی در خراسان جنوبی به دلیل خصوصیات زمین شناسی فوق العاده‌ای که دارد، از اولویت‌های ایمیدرو است که تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه‌های اکتشاف از طریق ژئوفیزیک هوایی شده است.

اصغر زاده با بیان اینکه امسال هم ۵۰ میلیارد تومان، برای اکتشاف محدوده‌های جدید معدنی در خراسان جنوبی هزینه می‌شود، ادامه داد: هم اکنون در پهنه‌های اکتشافی منحصر به فرد بین شهرستان‌های فردوس و قاین ۲۷ محدوده، لوت ۲۷ محدوده، پهنه ایران مرکزی ۹ محدوده و نوار مرزی ۳ محدوده دارای ظرفیت معدنی کشف شده است.

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بیان کرد: این محدوده‌ها عمدتا حاوی فلزات طلا، مس، سرب، روی و در برخی نقاط آهن هستند.

او اظهار کرد: شرکت ایمیدرو برای تأمین فلزات استراتژیک مورد نیاز کشور از قبیل سنگ آهن، مس، سرب، روی، طلا، زغال سنگ، بوکسیت و شوراب‌ها مثل پتاسیم و منیزیم در تلاش است تا محدوده‌های جدید معدنی را کشف و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به حوزه معدن جذب کند.


بیشتر بخوانید


هم اکنون فاز‌های اکتشافی در ۶۶۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های کشور در ۳۰ استان از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در حال انجام است که کار اکتشاف ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع به پایان رسیده و نتیجه آن کشف ۷۶۰ محدوده اکتشافی جدید بوده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار