مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: مصرف برق امسال در مقایسه با پارسال ۴.۶۱ درصد افزایش یافت.

اکبر حسن بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: میزان مصرف برق مشترکان این استان طی سال جاری تاکنون ۷۹۰ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۴۵۱ کیلووات بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۶۱ درصد افزایش داشته است.

حسن بکلو ادامه داد: میزان مصرف روزانه برق مشترکان آذربایجان‌غربی ۱۲ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۱۰۴ کیلووات است.

این مقام مسئول استانی بیان کرد: پیک بار مصرفی استان در ساعات اوج بار سال گذشته یک‌هزار و ۵۱ مگاوات بوده که ۳۳ درصد آن توسط بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ادامه داد: بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های کشاورزی که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ ظهر، یعنی ساعات پیک مصرف، پمپاژ و موتور‌های آب خود را خاموش کنند، و ساعات آبیاری خود را به ساعات پایانی شب موکول کنند رایگان محاسبه می‌شود.

بخشودگی کامل بهای برق

حسن بکلو افزود: مشترکان به ازای ۳۱ روز همکاری در کاهش مصرف برق در چهار ساعت اوج بار از بخشودگی کامل بهای برق صورت حساب مصرفی بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول در آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین شرکت برق برای مشترکانی که در این مدت همکاری لازم را با این شرکت داشته اند، علاوه بر بخشودگی صورتحساب برق مصرفی، پاداشی در نظر گرفته است که مقدار انرژی کاهش یافته با نرخ تعرفه اوج بار محاسبه و به عنوان پاداش در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: حداکثر مقدار انرژی مجاز در زمان اوج بار برای مصارف جانبی مشترکین ۱۵۰ کیلووات ساعت در هر ماه است.

حسن بکلو بیان کرد: استفاده از لامپ‌های ال‌ای دی و کم مصرف به جای لامپ‌های رشته‌ای در تامین روشنایی، استفاده از سیستم آبیاری جدید، استفاده از الکترو پمپ‌های شناور و پربازده به جای الکترو پمپ‌های شفت و غلاف و سرویس و بازدید دوره‌ای تجهیزات الکتریکی از راهکار‌های مناسب برای کاهش مصرف آب و برق در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.