مدیر کانون بیت الاحزان مسجد فاطمه الزهرا ریگان گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد فاطمه الزهرا ریگان به عنوان الگوی نمونه کشوری شد.

کانون بیت الاحزان ریگان الگوی نمونه کشوری شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی ابرهیم پور مدیر کانون بیت الاحزان مسجد فاطمه الزهرا ریگان با اشاره به انتخاب این کانون به عنوان الگوی نمونه کشوری گفت : کانون فرهنگی هنری بیت الاحزان ریگان از سال ۸۹ راه اندازی شده است و دارای ۵۰۰ عضو است.

او با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های کانون فرهنگی هنری بیت الاحزان ریگان برقراری ارتباط و تعامل با مدارس اطراف مسجد و برگزاری برنامه‌های مشترک با مدارس است افزود: این مسجد با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌ها در مدارس اطراف و اهدای جوایز به کسانی که در مسجد حضور می‌یابند، توانسته زمینه حضور دانش آموزان را در این کانون رونق ببخشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الاحزان ریگان ابراز کرد: براساس طرح پیوند مسجد و مدرسه برای کسانی که در مسجد حضور همیشگی دارند، جوایزی در نظر می‌گیریم.

ابراهیم پور افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مسجد فاطمه الزهرا (س) در جذب حداکثری نسل جوان به مسجد، سپردن مدیریت بخشی از فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری و مسجد به نوجوانان و جوانان است، تا از این طریق آن‌ها احساس مسئولیت کرده و در برنامه‌های مسجد هم به صورت روزانه شرکت کنند و پای ثابت برنامه‌های مسجد شوند.

او بیان داشت: به منظور الگوبرداری از سیره و سبک زندگی شهدا و ترویج و تبلیغ راه و یاد شهیدان به صورت ماهانه کتاب‌های مرتبط با شهدا در اختیار اعضای کانون برای مطالعه قرار می‌گیرد و سپس از کتاب‌ها مسابقات کتابخوانی برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الاحزان ریگان به فعالیت‌های این کانون اشاره کرد  و  گفت : از جمله اقدامات انجام شده کانون بین الاحزان که به عنوان کانون نمونه و الگوی استانی و کشوری شناخته شده ، به روز بودن وضعیت صفحه‌ی بچه‌های مسجد در سامانه فهما به شکل مطلوب یکی از اقدامات کانون این شهرستان است.

ابراهیم پور با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های خانواده با هدف تحکیم این بنیان مهم در جامعه‌ی اسلامی با حضور اساتید برجسته شهرستان از جمله فعالیت‌های کانون است گفت: تشکیل و راه اندازی صندوق خرد مشاغل خانگی و ایجاد بیش از ۳۰ شغل برای افراد محله است.

او  افزود: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قالب اهدای کتاب و برنامه شنبه‌های کتابخوانی و ... برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه‌ای و نحوه‌ی صحیح استفاده از این ظرفیت از دیگر اقدامات است.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الاحزان ریگان تصریح کرد: راه اندازی زمین والیبال و فوتبال ۷ نفره برای نوجوانان و جوانان وبرگزاری جلسات و محافل خانگی انس با قرآن در بین برادران و خواهران که فضای معنوی مطلوبیت را فراهم کرده است.

او افزود: همکاری در برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی و مراسمات شهادت و وفات ائمه و همچنین برگزاری دعای توسل و کمیل و... از جمله اقدامات کانون است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ریگان گفت: از افتخار آفرینی کانون فرهنگی و هنری بیت الاحزان مسجد فاطمه الزهرا (س) به مدیر مسئولی جناب آقای ابراهیم پور در سامانه فرهنگ و هنر مساجد (فهما) و کسب رتبه‌ی اول در سطح شهرستان از بین ۶۷ کانون و همچنین رتبه‌ی دوازدهم در استان از بین ۶۵۰ کانون خبر داد.

مجتبی موسوی افزود: خوشبختانه شهرستان ریگان هم از لحاظ کمی (دارا بودن ۶۷ کانون و رتبه‌ی سوم در استان) و هم از لحاظ کیفی در سطوح بالای استان قرار دارند.

او در ادامه گفت : کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان بازوان توانمندی برای ائمه جماعات محترم در شهرستان است که در پیشبرد اهداف تعریف شده نظام مقدس جمهوری اسلامی و جذب نوجوانان و جوانان تاثیر گذاری زیادی دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار