۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان قیام حق طلبانه ۱۵ خرداد مردم ایران اسلامی بر علیه ظلم و جور زمان را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات انقلابی مردم مسلمان ایران برشمرد.

۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد گروهی ساردو مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: فرهنگ عظیم و رفیع ملت ایران خاستگاه و منشا تحقق قیام خونین ۱۵ خرداد بود که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

او با اشاره به اینکه رشد آگاهی و تفکر انقلابی مردم، ثمره قیام خونین ۱۵ قیام است گفت: اگر قیام ۱۵ خرداد رخ نمیداد آگاهی و تفکر انقلابی مردم رشد نمیکرد و از سوی روحانیت در مرکز مقابله با رژیم قرار نمی‌گرفت و چهره‌ی واقعی شاه بر همگان روشن نمی‌شد.

گروهی ساردو افزود: همین قیام بعد از گذشت زمان سبب سقوط رژیم شاهنشاهی را فراهم کرد، مردم انقلابی با استمرار مبارزات انقلابی به رهبری حضرت امام (ره) و روشنگری‌های مراجع دینی و ابعاد گسترده تظاهرات‌ها هیمنه پوشالی رژیم شاهنشاهی را با شکست مواجه و برگ زرینی از تاریخ انقلابی مردم ایران بر علیه حاکمان جبار رقم خورد.

او همچنین به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اشاره کرد و بیان داشت: این روز، روز فراموش نشدنی در خاطر ملت بزرگ ایران است.

گروهی ساردو تصریح کرد: در چنین روزی نه تن‌ها مردم ایران بلکه آحاد ملت‌های آزاده جهان رخت عزا به تن کردند.

او اظهار کرد: از دست دادن عالم ربانی و رهبر سیاسی بی‌بدیل، واقعه تکان‌دهنده و جانکاهی بود که به لطف الهی با انتخاب به هنگام جانشین شایسته ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نگرانی‌های ملت ایران فرونشست.

گروهی ساردو عنوان کرد: نظام اسلامی امروز میراث نهضت امام خمینی (ره) است که با قیام ۱۵‌خرداد ۱۳۴۲ آغاز و با پیروزی انقلاب اسلامی معماری اولین نظام اسلامی در عصری که جهان میان دو قدرت سرمایه‌داری و سوسیالیسم تقسیم‌شده بود به منصه ظهور رساند.

او گفت: ایشان نماد یک رهبر مردمی بودند، شخصیتی که از میان مردم برخاست، با مردم زیست و درنهایت یک نظام مردم‌سالار دینی را به یادگار نهاد.

گروهی ساردو افزود: در سالگرد رحلت آن امام عزیز، نظام اسلامی به‌عنوان میراث مجسم ایشان به کانون قدرت درصحنه منطقه تبدیل‌شده و در سایه رهبری خردمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) مسیر تعالی و پیشرفت را از میان سنگلاخ‌های توطئه و تهدید طی می‌کند.

او تصریح کرد: سالروز قیام مردمی ۱۵ خرداد که سرآغازی بر نهضت بیداری اسلامی ملت ایران و نشانگر عمق پیوند معنوی مردم با آرمان‌های الهی است.

گروهی ساردو نیز گفت: در سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی، یاد و خاطره آن امام فقید سفر کرده و شهدای انقلاب اسلامی و خالقان حماسه بزرگ ۱۵ خرداد را گرامی داشته و امیدوارم با تأسی به راه امام و شهدای گران‌قدر و حول محور وحدت و همدلی، بیش‌ازپیش در مسیر حفظ و صیانت از نعمت ارزشمند انقلاب اسلامی و اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی و تحت زعامت رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تلاش کنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار