اخبار دروغین و شایعه پراکنی یکی از فصول تکراری جنگ علیه سوریه است که این روز‌ها با جنگ اقتصادی موسوم به قانون سزار همزمان شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جنگ علیه سوریه ابعاد متعددی به خود گرفت؛ از ارسال صد‌ها هزار تروریست تا ضربه زدن به نهاد‌های دولتی و شایعه پراکنی و پخش اخبار دروغ به منظور گمراه سازی و راه اندازی جنگ روانی علیه ملت سوریه تا تحریم‌های اقتصادی که مستقیما ملت سوریه را هدف گرفته است.

اخبار دروغین و شایعه پراکنی یکی از فصول تکراری جنگ علیه سوریه است که این روز‌ها با جنگ اقتصادی موسوم به قانون سزار همزمان شده است.

کسی که این اخبار دروغین را دنبال می‌کند؛ می‌داند که جنگ روانی یکی از ابزار‌ها برای ایجاد تشویش در میان مردم است؛ تظاهرات ده‌ها نفر که خواستار بهبود اوضاع معیشتی هستند، توسط برخی رسانه‌ها بزرگنمایی می‌شود. همچنین برخی اخبار دروغ و ساختگی درباره جدایی برخی از نیرو‌ها از ارتش سوریه در این رسانه‌ها بار‌ها مطرح می‌شود. این نهاد‌های رسانه‌ای که ادعا می‌کنند از اعتبار بالایی برخوردارند، از یاد برده اند که ساده‌ترین معیار‌های کار حرفه‌ای رسانه‌ای را نقض کرده اند، آن‌ها به ابزاری در دست سازمان‌های استخباراتی تبدیل شدند و به دنبال بهم زدن امنیت اجتماعی در سوریه هستند.

این رسانه‌ها که نام و آوازه خود را به خاطر برخی سیاست‌های مشخص به مخاطره می‌اندازند، خبری تحت عنوان "درگیری میان لشکر جهارم و نیرو‌های جداشده از آن در ریف دمشق" منتشر کردند. ابتدا اینگونه به نظر می‌رسد که این خبر متعلق به سال ۲۰۱۱ است، اما برخی رسانه‌های نزدیک به این رسانه (شبکه العربیه) نیز این خبر را نقل کرده اند.

اینک می‌بایست تاکید کنیم که پخش این گونه اخبار در این زمان چندین هدف را دنبال می‌کند که مهمترین آن سوء استفاده از فشار اقتصادی علیه مردم سوریه در سایه تحریم‌های ظالمانه آمریکایی و قانون سزار و این علاوه بر ایجاد ناامنی در کشور و بی اعتماد کردن مردم به نهاد‌های دولتی و ضربه زدن به نیرو‌های امنیتی و ارتش سوریه است.

نسل جدید جنگ سوریه به شیوه‌های تبلیغاتی روی آورده است تا با ایجاد یک جنگ روانی، هرچه بیشتر مردم سوریه را تحت تاثیر قرار دهد؛ فین و راسنو دو دانشمند روانشناس به میزان تاثیر اخبار دروغین و شایعه پراکنی بر رفتار افراد جامعه تاکید کرده اند. خبری که منتشر شد، یک منطقه جغرافیایی خاصی را هدف گرفت؛ این منطقه همان شهر الضمیر با موقعیت حساس و مهم و نزدیکی آن به غوطه شرقی است. این منطقه دروازه بادیه به شمار می‌آید و در اطراف آن یکی از مهمترین فرودگاه‌های جنگی واقع است. هدف از پخش این خبر در سایه تحریم‌های اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم به سبب قانون سزار، تاثیر گذاشتن بر رفتار افراد و گروه‌ها در مناطق اطراف است.

آن‌ها با پخش این اخبار دروغین همچنین به دنبال به حاشیه راندن دستاورد‌های دولت سوریه در مقابله با تحریم‌ها هستند تا در نهایت به هدف اصلی خود دست یابند. آن‌ها می‌خواهند آنچه را که نتوانستند از طریق جنگ نظامی و امنیتی کسب کنند، اینک با تروریسم اقتصادی و تحریم‌ها به دست آورند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سوریه
۱۱:۳۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
لعنت بر آل سعود