مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۶ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروزدوشنبه ۲۶ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عامل کلاهبرداری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با وعده ازدواج

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی شیاد خبر داد که در فضای مجازی با وعده دروغین ازدواج، بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، از زنی جوان کلاهبرداری کرده بود.

سردار " احمد طاهری  گفت: زنی جوان با حضور در پلیس فتای استان، از فرد کلاهبرداری که از طریق شبکه‌های اجتماعی با او آشنا و به مدت یک سال در فضای مجازی با او در تماس بوده است شکایت می‌کند.

او در توضیح بیشتر افزود: این فرد کلاهبردار با وعده دروغین ازدواج و وعده‌های اغوا کننده اعتماد شاکیه را جلب، و با بهانه‌های مختلف مانند بیماری و تامین هزینه‌های درمان، مبلغی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان، از او دریافت و پس از دریافت پول ناپدید و پاسخ تماس ها‌ی وی را نمی‌دهد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با دریافت شکایت شاکیه موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و پس از بررسی و اقدامات فنی بر روی پرونده فوق صحت ادعای شاکیه تایید و با انجام یک سری اقدامات تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: متهم ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری از شاکیه شد، اما بعد از رویارویی با ادله جمع آوری شده توسط پلیس به اتهام وارده اقرار و اظهار داشت به علت بدهی مهریه همسر سابق خود که از شاکیه پنهان نگه داشته بود، احتیاج مالی پیدا کرده و به همین دلیل دست به این عمل مجرمانه زده است.

سردار طاهری با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی گفت: معمولا افراد سودجو در فضای مجازی با وعده‌هایی دروغین مثل ازدواج دائم یا موقت و دوستی‌های غیر اخلاقی از کاربران و افراد ساده لوح کلاهبرداری می‌کنند.

او  به جوانان عزیز توصیه کرد ضمن پایبندی به اصول شرعی و اخلاقی از ورود به شبکه‌های اجتماعی که باعث تخریب افکار آن‌ها شده و گسست زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها را به دنبال دارد خودداری کنند و فریب وعده‌های دروغین شیادان اینترنتی را نخورند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

انهدام باند سارقان موبایل قاپ در زاهدان

رئیس پلیس آگاهی استان، از دستگیری ۳ نفر، اعضای یک باند حرفه‌ای موبایل قاپ با ۳۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی و کیف قاپی از عابران پیاده در معابر خلوت شهرستان زاهدان با شیوه و شگرد‌هایی مشابه توسط ۳ نفر ترک نشین ناشناس یک دستگاه موتورسیکلت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او  افزود: این سارقان با سر و صورتی پوشیده به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت سوژه‌های مورد نظر خود را در محل‌های تاریک و خلوت انتخاب و در فرصتی مناسب و با سرعت بالا از پشت سر به عابران پیاده نزدیک و اقدام به سرقت کیف و تلفن همراه آن‌ها می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ‌های موجود مشخصاتی کلی از سارقان به دست آورده و با همکاری کلانتری‌های شهرستان زاهدان گشت‌هایی هدفمند در سطح شهر راه اندازی شد.

سرهنگ ملاشاهی خاطر نشان کرد: تلاش پلیس برای دستگیری اعضای این باند ادامه داشت تا اینکه، یکی از واحد‌های گشت انتظامی شهرستان زاهدان، سارقان را که در یکی از محلات خلوت شهر، قصد کیف قاپی از یک شهروند را داشتند مشاهده و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه موتورسیکلت آن‌ها را توقیف و هر ۳ سارق را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از منازل سارقان ۲۲ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شده است، خاطر نشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به فعالیت بزهکارانه خود معترف و در بازجویی‌های تکمیلی به ۳۲ فقره موبایل قاپی و کیف قاپی در سطح شهرستان زاهدان اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی از تردد در نقاط خلوت و حاشیه‌ای شهر به خصوص در ساعت پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۴ نفر از اعضای یک باند زورگیری

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری ۴ نفر از اعضای یک باند زورگیری و سرقت به عنف تلفن همراه با ۱۱ فقره سرقت در زاهدان خبر داد.

سردار "احمد طاهری" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی وقوع چند فقره زورگیری و سرقت به عنف گوشی تلفن همراه و وجه نقد از شهروندان با شیوه و شگرد‌هایی مشابه در معابر خلوت شهرستان زاهدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران واحد‌های انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با جمع آوری سرنخ‌های موجود مشخصاتی کلی از سارقان به دست آمد و مشخص شد اعضای این باند سرقت متشکل از ۴ جوان ناشناس با صورت‌هایی پوشیده به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت در ساعات پایانی شب، با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری و سرقت به عنف گوشی تلفن همراه و وجوه نقد عابران پیاده در معابر خلوت شهر زاهدان می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور دستگیری سارقان و پیشگیری از سرقت‌های مشابه، واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح شهر زاهدان راه اندازی شد.

سردار طاهری بیان داشت:تلاش پلیس برای دستگیری اعضای این باند ادامه داشت تا اینکه، یکی از واحد‌های گشت انتظامی کلانتری ۱۹ شهرستان زاهدان، سارقان را که در یکی از محلات خلوت شهر، در حال زورگیری از یک شهروند بودند مشاهده و آن‌ها را در اقدامی سریع و غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به کشف ۴ تیغه سلاح سرد در بازرسی بدنی از متهمان گفت: این ۴ سارق زورگیر که چیزی برای کتمان نداشتند، پس از انتقال به پلیس آگاهی به فعالیت بزهکارانه خود معترف و در بازجویی‌های تکمیلی به ۱۱ فقره زورگیری و سرقت به عنف وجه نقد و تلفن همراه از شهروندان در سطح شهرستان زاهدان اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی از تردد در در نقاط خلوت و حاشیه‌ای شهر به خصوص در ساعت پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری مالخر حرفه‌ای اموال مسروقه در "زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای و کشف ۲۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی  گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر خرید و فروش اموال مسروقه توسط، فردی در یکی از محلات شهر زابل، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: تیمی از مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ تحقیقات خود را در این خصوص آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی از وجود تعدادی اموال مسروقه در انبار منزل این فرد اطمینان حاصل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ادامه داد: با حصول اطمینان از موضوع مأموران طی هماهنگی قضائ، به محل اعزام و ضمن دستگیری این فرد، در بازرسی از انبار منزل وی، تعداد ۸ عدد باطری خودرو، ۶ دستگاه ضبط و پخش خودرو، یک عدد قیچی مخصوص قطع سیم برق، ۶ عدد موتور کولرآبی، ۳ عدد پمپ آب، ۵ عدد پمپ کولر آبی و ۲ عدد فن خودرو به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهم ۲۹ ساله به کلانتری منتقل و تحت بازجویی‌های انجام شده به جرم خود مبنی بر مالخری و ارتباط با سارقان اعتراف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان، ضمن قدردانی از همکاری شهروندان با پلیس در شناسایی و کشف جرایم و پاکسازی نقاط آلوده، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام گردد.

دپوی یک میلیارد ریالی شیرخشک‌های قاچاق در یک گاوداری!

ماموران انتظامی شهرستان زاهدان در بازرسی از یک گاوداری مقدار ۸۸۰ کیلوگرم شیر خشک قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری گفت: درپی اخبار کسب شده به مأموران انتظامی این فرماندهی مبنی بر دپوی غیرمجاز شیرخشک در یک گاوداری دریکی از مناطق شهر زاهدان موضوع در دستور کار عوامل تخصصی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران پس از هماهنگی قضایی و انجام تحقیقات تخصصی و حصول اطمینان از دپوی کالای مورد نظر، در بازرسی از محل مقدار ۸۸۰ کیلو گرم شیر خشک قاچاق و ۱۹۸ کیلو گرم مواد غیر مجاز دیگر کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به ارزش یک میلیارد ریالی کالای کشف شده، تصریح کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم به همراه اقلام کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه معرفی شد. 

کشف ۳۰۰ قطعه پرنده که بصورت غیر مجاز در سیستان و بلوچستان حمل می‌شد

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: دو محموله غیر مجاز حمل پرنده در استان توسط یگان حفاظت محیط زیست نصرت آباد شناسایی و کشف شد

پورمردان بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست نصرت آباد در گشت زنی‌های پیوسته در مناطق و گلوگاه‌های عبوری و با همکاری نیروی انتظامی منطقه دو محموله غیر مجاز پرنده را شناسایی کرد.

او  افزود: این دو محله کشف شده شامل ۳۰۰ قطعه پرنده از نوع گونه مینا می‌باشد که یک محموله شامل ۵۰ قطعه و محموله دیگر ۲۵۰ قطعه پرنده مینا را شامل می‌شد.

پورمردان ادامه داد: در این خصوص دو نفر متهم دستگیر و به همراه مستندات و سایر مدارک به مقام قضایی شهرستان جهت پیگیری موضوع تحویل شدند.

۲۶ تن کاشی ساختمانی قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا با ۲۶ تن کاشی ساختمانی قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم گفت: ماموران ایست و بازرسی "شهید یدالهی" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر چابهار به جکیگور به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک شدند.

او  اظهار داشت: ماموران پلیس پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۲۶ تن کاشی قاچاق به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیون ریال فاقد هرگونه مجوز حمل کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به توقیف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف گازوئیل قاچاق در "هامون"

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "هامون" از کشف ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی کانتینردار خبر داد.

سرهنگ "حسین نوری فرید گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته مأموران یگان امداد شهرستان هنگام گشت زنی در محور" زابل-زاهدان" به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران با دستور ایست تریلی را توقیف و در بازرسی از قسمت بار آن ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را داخل مخازن ۵ هزار لیتری، کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "هامون" خاطر نشان کرد: با انتقال تریلی به پارکینگ و تشکیل پرونده، سوخت کشف شده تحویل شرکت نفت و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ نوری فرید با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲ هزار و ۵۸۰ لیتر روغن خوراکی قاچاق در زاهدان

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان حامل ۲ هزار و ۵۸۰ لیتر روغن خوراکی قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری گفت: روز گذشته مأموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در یکی از معابر اصلی این شهر به یک دستگاه خودرو نیسان حامل بار مشکوک شدند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودروی نیسان، در بازرسی از آن تعداد ۱۲۹ کارتن جمعا به مقدار ۲ هزار و ۵۸۰ لیتر روغن خوراکی فاقد مجوز‌های لازم کشف کردند.

سرهنگ اکبری با اشاره به ارزش ۲۴۰ میلیون ریالی کالای کشف شده، خاطر نشان کرد: خودروی نیسان توقیف و راننده آن جهت سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه معرفی شد.

او با اشاره به تأثیر مخرب پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور بر عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده شوم تأکید کرد و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص هرگونه فعالیت قاچاقچیان کالا، سوخت و ارز با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند. 

کشف بنزین قاچاق در"سراوان"

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" از کشف ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزایی  گفت: ماموران انتظامی شهرستان "سراوان" در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و سوخت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون تانکر حمل سوخت مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: ماموران در بازرسی از کامیون ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان"سراوان" با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی در این زمینه خاطر نشان کرد: قاچاق کالا و ارز صدمات جبران ناپذیری به پیکره اقتصاد کشور وارد می‌کند که پلیس با مخلان نظم و امنیت اقتصادی برخورد قاطع خواهد کرد.

کشف ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در"چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در روز گذشته خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی و یگان امداد این فرماندهی حین کنترل خودرو‌ها در گیت جنوبی منطقه آزاد چابهار به یک دستگاه تویوتا هایلوکس و یک دستگاه پراید مشکوک و آنان را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: ماموران این فرماندهی در بازرسی از این خودرو‌ها تعداد ۵ دستگاه اسپیلت ۲۴ هزار، ۱۰ حلقه لاستیک خودروی سنگین به همراه یک دستگاه موتور قایق فاقد هرگونه مجوز گمرکی به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ حیدرعلی کیخا مقدم با اشاره به معرفی افراد متخلف به دادسرا از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک به کالای قاچاق را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش تا در این خصوص اقدام شود.

کشف ۲۷ تن آرد قاچاق در بازرسی از کامیون کشنده

ماموران انتظامی شهرستان چابهار در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده ۲۷ تن آرد خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

سرهنگ "حیدر علی کیخا مقدم اظهار داشت: ماموران ایست بازرسی شهید یداللهی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر چابهار به جکیگور به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: در بازرسی از خودروی متوقف شده مقدار ۲۷ تن آرد قاچاق خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان گمرک ارزش ریالی این محموله ۵۴۰ میلیون ریال برآورده شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ"حیدرعلی کیخا مقدم" با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با متخلفان و سودجویان، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه اثرگذار باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار