بروجردی گفت: قطعا خواندن کتاب بر اقتصاد کشور تاثیر گذار بوده و معتقدم می‌توان اقتصاد را با فرهنگ گره زده و پیش برد.

استقبال از کتاب با دیجیتالی کردن آناشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران  در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش کتاب در اقتصاد، گفت: مهم ترین نقش کتاب ارائه فرهنگ و شیوه مصرف زندگی است. بدین گونه که فرهنگ لا به لای ورق های کتاب به دست مردم برسد تا بتوانند حقیقت زندگی را دریابند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تشریح کرد: نکته دیگر این است، زمانی که مردم سرشان به کتاب گرم باشد دیگر ذهنشان از  تجملات جدا می شود و از همین طریق صرفه جویی ها اقتصادی کلید می خورد.

بروجردی تشریح کرد: نکته مهم تر این است که انسان ها باید از یکدیگر در جهت ارتقا شرایط زندگیشان، یاد بگیرند. اقتصاد را می توان به نوعی در فرهنگ گره زد به گونه ای که برای هر نوع تحول اساسی و دگرگونی بنیادین و درست باید ابتدا به فرهنگ تحول و دگرگونی بر مبنای صحیح دست یافت. اقتصاد ضعیف را متحول و تحولات فرهنگی متناسب با مختصات اقتصاد مقاومتی پدید آورد.


بیشتر بخوانید: نقشه های فرش ایرانی سابقه و دیرینه تاریخی دارند


این مقام مسئول گفت: دیجیتالی کردن کتاب باعث شد که استقبال در استفاده از آنها افزایش یابد. کتاب را می توان از نوع آموزشی آن نگاه کرد و تمامی افراد برای ارتقا سطح سواد خود از آن استفاده کنند. به طور مثال استراتژی های صادراتی را می توان در کتاب یافت.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه اقتصاد برای بسیاری از مناطق جامعه دارای اهمیت است، گفت: اقتصاد می‌تواند به بهبود سطح زندگی کمک کند و جامعه را به مکانی بهتر تبدیل کند. اقتصاد مانند علمی است که می‌تواند برای بهبود سطح زندگی و همچنین بهتر شدن اوضاع مورد استفاده قرار گیرد. این تا حدودی به اولویت‌های جامعه و آنچه ما مهمترین آن‌ها را می‌دانیم بستگی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار