این پروژه فرهنگی دفاع مقدس نشانگر دستاورد های حماسه ای ماندرگار است که، یادمان شهدای آسمانی دفاع مقدس می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان برنامه و بودجه استان خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای تأمین اعتبار جهت تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مکانیزم و راه حل قانونی پیدا، و ارائه کرده اند و برای تأمین اعتبار سال ۹۹ در خصوص تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس بر اساس مصوبه نشست شورای هماهنگی حفظ آثار اقدام خواهد شد.

او با بیان اینکه با طراحی صورت گرفته مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی جزء موزه‌های برجسته کشور خواهد بود، افزود: این مرکز به عنوان میراث ماندگار دفاع مقدس و جبهه مقاومت، ایستادگی و فداکاری رزمندگان اسلام را در طول دفاع مقدس برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت تا آن‌ها بدانند که امت همیشه در صحنه ایران اسلامی در چه شرایطی از کشور دفاع کردند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: جلد اول این دانشنامه در هفته دفاع مقدس همزمان با افتتاح فاز یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس رونمایی خواهد شد که درخواست داریم اعتبار سال ۹۹ تدوین داشنامه استانی دفاع مقدس براساس مکانیزمی که سال قبل صورت گرفت، تأمین و واگذار شود.

رزم حسینی تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: همه ما بر خود وظیفه می‌دانیم نسبت به تکمیل این پروژه که عملیات اجرایی آن آغاز شده، گام برداریم تا با تکمیل آن، شاهد حضور و بازدید زائرین و مجاورین بارگاه حضرت رضا (ع) و زائرین خارجی از موزه باشیم. مصمم هستیم که با هماهنگی همه دستگاه‌های استانی توقفی در روند احداث این مرکز صورت نگیرد.

او توجه به محتوای مرکز فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: محتوای این مرکز باید به گونه‌ای طراحی شود که باعث گسترش فرهنگ دفاع مقدس و بیانگر دستاورد‌های این حماسه ماندگار باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به یادمان‌های شهدای گمنام استان تاکید کرد: هنوز اقدامی صورت نگرفته است که امیدواریم با دستورات و کارسازی که صورت می‌گیرد یادمان شهدای گمنام به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برگزاری کنگره ملی ۱۸ هزار شهید استان در این ۵۱ مکان به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.