مسئولان سازمان جهاد کشاورزی بوشهر به متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش توصیه می‌کنند سرمایه خود را در اجرای طرح‌های گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و پرورش شتر و شترمرغ صرف کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با اشاره به اولویت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف حوزه کشاورزی این استان، توسعه کشت گلخانه‌ای، بسته بندی و عمل آوری محصولات کشاورزی و شیلاتی، و پرورش منابع پروتئینی جدید مانند شتر و شترمرغ را از جمله مزیت‌ها واولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان برشمرد.

مهدی اعتمادی با اشاره به اهمیت کشت گلخانه‌ای برای مصرف آب کمتر و بازدهی بیشتر، افزود: پارسال ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر ایجاد شد و امسال هم برنامه داریم که ۱۵۰ هکتار گلخانه ایجاد شود.

او ادامه داد: پارسال بیشترین تسهیلات را به طرح‌های گلخانه‌ای اختصاص دادیم به طوری که برای اجرای ۱۸ طرح به مساحت حدود ۲۴ هکتار، ۲۵ میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: این طرح‌ها در مجموع موجب تولید سه هزار و ۷۵۹ تن محصول و ایجاد شغل برای ۲۷۰ نفر خواهد شد.

اعتمادی با اشاره به اینکه بعد از گلخانه بیشترین پرداخت تسهیلات در حوزه شیلات بوده است، بیان کرد: در این زمینه پارسال برای اجرای ۹ طرح پرورش میگو به مساحت ۲۳۲ هکتار و ظرفیت تولید سالانه ۶۳۱ تن میگوی پرورشی و اشتغال ۸۳ نفر، هفت میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان و برای اجرای یک طرح تکثیر میگو با ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه و اشتغال ۱۴ نفر چهار میلیارد و صد میلیون تومان تسهیلات دادیم.

او پرداخت تسهیلات برای تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی و کشاورزی و تثبیت اشتغال ۶۵۵ نفر، اجرای ۱۲۲ طرح برای اشتغال ۲۳۲ نفر در حوزه مشاغل خانگی و مشارکت روستایی مناطق محروم، و خرید ۱۱۰ دستگاه تراکتور و ۱۰۵ دستگاه ادوات کشاورزی را از دیگر کار‌های صورت گرفته در سال ۹۸ عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پارسال در مجموع بیش از ۲۰۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۹۲۹ طرح حوزه کشاورزی پرداخت شد که موجب ایجاد شغل برای ۸۵۰ نفر و تثبیت شغل ۶۵۵ نفر شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.