معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: تشکل های دانش آموزی با اهداف و برنامه هایی که دارند به پیشبرد اهداف تعلیم وتربیت در آموزش و پرورش کمک می کنند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در نشست شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی استان فارس که با حضور روسا و نمایندگان این تشکل برگزار شد، بیان کرد: راهکاری موثر در تربیت نسلی مومن و انقلابی ،نهادینه کردن فرهنگ اخلاق و معنویت در مدارس و بین دانش آموزان است.

او، تصریح کرد: تشکل های دانش آموزی با اهداف و برنامه هایی که دارند به پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش کمک می کنند.

بانشی با اشاره به کارکردهای موثر هر کدام از تشکل های دانش آموزی ،ادامه داد: بسیج به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارترین نهاد مردمی، بهترین بستر برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های تربیتی و پرورش نسل آینده کشور ،براساس اصول و مبانی انقلاب اسلامی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: اتحادیه انجمن اسلامی،تشکل دانش آموزان مومن و انقلابی است که برای تحقق، حفظ و تعمیق اهداف انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش های دینی انقلابی، به انسجام و تقویت بنیه  تشکیلاتی و فرهنگی خود تلاش می کنند.

او، اضافه کرد: سازمان دانش‌آموزی به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه‌جانبه  در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری، تحت‌نظارت آموزش و پرورش فعالیت دارد.

بانشی، نقش جمعیت هلال احمر را نیز در رشد ادب ، خوش خلقی، راستی و درستی، مهربانی، نظم پذیری، تلاش و صرفه جویی، عدل و انصاف ، شجاعت و دلیری، میهن دوستی ، مشارکت پذیری ، مسئولیت پذیری و همچنین تحقق مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان موثر دانست. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای دانش آموزی در مدارس، آماده سازی دانش آموزان برای جامعه پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی،  استفاده از توانمندی های مختلف دانش آموزان ، ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت دانش آموزان ، تمرین کار گروهی و ایجاد حس رقابت بین دانش آموزان  در امر مشارکت در کارهای مدرسه  می باشد . 

سعید خادمی رئیس اداره فرهنگی هنری ، اردوها و فضا های پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز تاکید کرد: تقویت و هماهنگی برنامه ها و فعالیت های تشکل های دانش آموزی که تعدد قابل توجهی از دانش آموزان سراسر استان را تحت پوشش دارند و استفاده بهینه از این بستر های طبیعی و رشد و تعالی دانش آموزان امری ضروری است.

او، گفت: از وظایف شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی ،تشکیل جلسات برای بستر سازی گفتمانی به منظور رسیدن به همدلی ، همفکری ، هم افزایی مثبت و پیشگیری از موازی کاریها و رصد فضای عمومی فعالیت تشکل ها و همچنین احصاء نقاط قوت و ضعف جهت استفاده در برنامه ریزی های آتی ، شناسایی و بسیج منابع و امکانات  پشتیبانی از فعالیت های دانش آموزی است.

خادمی با دعوت از تمامی تشکل ها برای تولید محتوای آموزشی بر مبنای اصول اسلامی، بیان کرد: تهیه و تولید محتوای آموزش الکترونیکی قادر است میزان یادگیری دانش آموزان را بالا ببرد و تجربه مفید و لذت بخشی از آموزش را برای آن ها فراهم کند.

رئیس اداره فرهنگی هنری ، اردوها و فضا های پرورشی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: امروزه یادگیری مجازی در بسیاری از سازمان ها و مراکز علمی برای ارائه مطالب جدید به افرادی که توانایی حضور فیزیکی در کلاس های درس و یا محل های آموزشی را ندارند قابل دسترس است  و این مراکز مطالب را به صورت آموزش های مجازی و به شکل چند رسانه ای در شبکه اینترنت قرار می دهند تا علاقه مندان به علوم مختلف اقدام به یادگیری آن ها به این شکل کنند.

انتهای پیام/ت

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار