استاندار قم؛

اجرای طرح‌های سازگاری با کم آبی و توسعه اقتصادی در قم

سرمست با اشاره بر ضرورت اجرای همزمان طرح‌های سازگاری کم آبی و طرح‌های توسعه اقتصادی در سال جهش تولید تاکید کرد.

اجرای طرح‌های سازگاری با کم آبی و توسعه اقتصادی در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندار قم روز سه شنبه در جلسه ستاد سازگاری با کم آبی که به صورت ویدئوکنفرانس با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو برگزار شد، طی سخنانی وضعیت محیط زیست قم را مورد توجه قرار داد و گفت: حفظ و بهبود منابع طبیعی استان از اهمیت ویژه برخوردار است.

سرمست نامگذاری سال جاری تحت عنوان جهش تولید را مورد توجه قرار داد و افزود: در صورتی که طرحی در راستای سازگاری با کم آبی تصویب می‌شود نباید ناقض برنامه‌های جهش تولید باشد.

استاندار قم مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز و برخورد با برداشت غیرمجاز آب از چاه را مورد توجه قرار داد و افزود: در این راستا باید منابع مورد نیاز برای بخش‌های صنعتی مورد توجه قرار بگیرد.

سرمست حق آبه‌های زیست محیطی قم را نیز از دیگر مسائل موجود برشمرد و افزود: بازگشت این حق آبه‌ها می‌تواند شرایط اقلیمی قم را بهبود بخشد

او تصریح کرد: تخصیص حق آبه کشاورزان از رودخانه قمرود نیز نیازمند هماهنگی دستگاه‌های استانی و ملی است.

استاندار قم همچنین اصلاح الگوی کشت را در دستور کار مسئولان بخش کشاورزی استان قم دانست و تصریح کرد: محصولات کشاورزی کم آب بر در این راستا بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار