مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورهای بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در اصفهان با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: پس از بازگشایی فروشگاه‌ها و از سر گیری فعالیت‌های مختلف رعایت دستور‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان اُفت پیدا کرده است، در حالی که در محیط‌های سر بسته مردم باید ماسک بزنند، تعدادی از آن‌ها این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

او با تاکید بر اینکه همه مردم بویژه در محیط‌هایی که با دیگران کمتر از ۲ متر فاصله دارند باید از ماسک‌های پزشکی یا پارچه‌ای استفاده کنند و دست‌های خود را مرتب ضد عفونی کنند، اظهارداشت: این امر بطور مطلوب در اصفهان رعایت نمی‌شود.

فدایی با اشاره به اینکه اداره‌ها از شلوغ‌ترین و پر ازدحام‌ترین محیط‌ها هستند، اضافه کرد: با وجود همه هشدار‌های داده شده شاهد هستیم که دستور‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی در همه آن‌ها رعایت نمی‌شود.

او با بیان اینکه چاره مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در تعطیلی فرایند‌های اجتماعی نیست، گفت: مردم نباید فراموش کنند که صد‌ها نفر از هم استانی‌های ما بدلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفتند و مشخص نیست چه کسانی ناقلان این ویروس هستند بهمین دلیل نباید منتظر الزامات و دستور‌های جدید و جدی باشند و لازم است فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان از مردم خواست تا از تردد‌ها و مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کنند و تاکید کرد: مردم باید این نکته را بدانند که ویروس کرونا در همه نقاط استان فعال است و تنها راه پیشگیری از ابتلا به آن، رعایت همه ضوابط و دستور‌های بهداشتی است.

فدایی درباره رنگ‌بندی شهرستان‌ها در زمینه ابتلا به کرونا به سه رنگ قرمز، زرد و سفید تصریح کرد: بنظر می‌آید که این کار بیشتر باعث سوء تفاهم بین برخی از مردم شده است و عده‌ای فراموش می‌کنند که باید دستور‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در همه جا رعایت کنند.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات در بین شهرستان‌های اصفهان، فریدونشهر در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد یا سفید قرار دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.