سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود خواستار محافظت از برجام در برابر «حملات پرخاشگرانه» آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلرریپورت، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه طی کنفرانس خبری هفتگی خود بار دیگر از رفتار غیرمسئولانه دولت آمریکا در رابطه با برجام انتقاد و خاطرنشان کرد: «روسیه همواره تلاش می‌کند تا از برجام در برابر حملات پرخاشگرانه آمریکا محافظت کند».

زاخارووا تاکید کرد که تنها در قالب گفت‌وگو و تعامل سازنده می‌توان اختلافات را حل کرد. او از آمریکا بابت ستیزه‌جویی در خصوص توافق برجام انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه این را هم گفت که هنوز هم می‌توان برجام را حفظ کرد. زاخارووا حفظ برجام و تضمین اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را تنها در صورتی ممکن دانست که همه طرف‌های درگیر تلاش‌هایی را در این رابطه از خود نشان دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اوایل سال ۹۷ ضمن خروج یک‌جانبه از برجام سیاست فشار حداکثری علیه ایران را آغاز کرد. یکی از بندهای فشار حداکثری آمریکا همراه کردن همه کشورهای جهان در صفر شدن صادرات نفت کشورمان بود. پس از گذشت دو سال از تصمیم آمریکا در خصوص کارزار فشار حداکثری، ایران همچنان به صادرات نفت خود ادامه می‌دهد. خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام حتی انتقاد متحدان نزدیک آمریکا را نیز به همراه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
کدوم برجام شما هم با موندنتون در برجام کلاهی به مراتب گشاد تر از آمریکا سر ایران گذاشتید
خدا حامیان برجام رالعنت خواهد کرد
آخرین اخبار