رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با مدیران سهل انگار در امر صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال در استان اردبیل برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه فوق العاده شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: مدیرانی که وظیفه صیانتی و حفاظتی خود را در خصوص حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی به نحو صحیح و مطلوب انجام ندهند و موجب حیف و میل بیت المال شوند تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت و به مردم نیز معرفی خواهند شد.

او در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی که در اجراء و اقدام مصوبات شورای حفظ بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی تاخیر دارند تاکید کرد: مصوبات شورای حفظ حقوق و بیت المال از ضمانت اجرایی قانونی برخوردار است و باید در اسرع وقت توسط مدیران مربوطه اجرا شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها ادارات نیز گفت: هرگونه فعالیت تعاونی‌های مسکن ادارات باید قاعده‌مند و قانونمند باشد تا فرصت هیچگونه سوء استفاده به اشخاص سود جو که با القای تغییر کاربری اراضی سعی در کلاهبرداری از مردم را دارند داده نشود.

عتباتی تصریح کرد: دستگاه قضایی با هرگونه موارد تخلف به شدت و طبق قانون برخورد می‌کند و در مسیر صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی هیچگونه اغماضی نخواهد داشت.

او بیان کرد: لزوم تعیین تکلیف اراضی دستگاه‌ها و ادارات واقع در محدوده شهر و همچنین تسریع دستگاه‌های اجرایی در جانمایی اراضی خود در سامانه حدنگار اداره ثبت به منظور پیشگیری از بروز اختلافات و دعاوی ملکی از دیگر تأکیدات رئیس کل دادگستری استان بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم فرهنگ سازی و نهادینه کردن امر صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، آب، خاک، جنگل و...، نیز گفت: فرهنگ سازی و آموزش صیانت و حفاظت از این نعمت‌های خدادادی در جامعه باید از مدارس و از دوران ابتدایی شروع شود تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.