نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: رعایت عدل و انصاف در همه جا و همه شغل‌ها توسط دستگاه قضایی استان اردبیل ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار مسئولان قضایی استان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه از تلاش‌های شبانه روزی فعالان دستگاه قضایی قدردانی کرد و گفت: قضاوت یک مسئله خطیر است و قضاوت و قاضی بودن کار هرکسی نیست و قاضی باید به سلوک اجتماعی و آداب قضایی پایبند باشد.

او بیان کرد: عدل و انصاف باید در همه جا و همه شغل‌ها توسط مسئولان دستگاه قضایی استان اردبیل رعایت و جلو ثروت‌های خلاف و بادآورده گرفته شود.

اردبیل دارای جایگاه برتر کشوری در کاهش جمعیت کیفری

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: استان اردبیل دارای جایگاه برتر در سرعت رسیدگی و توجه به کاهش جمعیت کیفری در کشور است.

ناصر عتباتی افزود: سال گذشته و امسال تلاش بر این بود که همه تصمیمات ما بر اساس یک برنامه مشخص باشد که امسال توانستیم برنامه‌ای را برای کل واحد‌های قضایی طراحی کنیم.

او بیان کرد: هر چه قدر زمینه اشتغال در استان اردبیل زیاد باشد به همان اندازه شاهد کاهش جرم خواهیم بود که در همین راستا به راه اندازی کارخانه‌های راکد بیشتر تمرکز کرده ایم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: تلاش بر این است که ضمن اینکه اقدامات ما به صورت قانونی انجام شود دعوت به صلح و سازش هم مد نظر است که در این خصوص چندین مورد رضایت در زمینه قتل در استان اتفاق افتاده است.

عتباتی همچنین به کمبود تعداد قاضی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۲۰۶ قاضی در استان داریم که این تعداد پاسخگوی نیاز دستگاه قضایی نیست و امیدواریم با فراهم شدن زمینه جذب نیرو بتوانیم بیش از پیش در خدمت مردم استان باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.