رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: برای آوردن مدرس خارجی مشکل مالی داریم، اما مربیان ایرانی چیزی از آن‌ها کمتر ندارند.

محصص: مربیان ایرانی چیزی از مدرسان خارجی کمتر ندارندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، میرشاد ماجدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا برای اولین بار، وبیناری را با دستور کمیته فنی برگزار کردیم. خوشحالم که از ١۶ سرمربی لیگ برتری، ١٢ نفر آن‌ها حضور داشتند و ۴ نفر با ارسال پیام و به این دلیل که زمان تمرین شان با وبینار ما همزمان بود، نتوانستند شرکت کنند.

ماجدی ادامه داد: مسائل خوبی در حوزه پزشکی برای دوستان ارائه شد و محصص  و پورنعمت هم در بخش فنی مسائلی را مطرح کردند که البته تصور می‌کنم بازخورد این جلسه را خود سرمربیان لیگ برتری که در این وبینار حضور داشتند، می‌توانند توضیح بدهند. نظرات این افراد برای ما مهم است و می‌توانیم از این نظرات در وبینار بعدی استفاده کنیم.

ماجدی ادامه داد: طبق بازخورد اولیه، وبینار خوبی را برگزار کردیم و امیدوارم با مطرح شدن موضوعات بهتری، چنین وبینار‌هایی را در آینده نیز به صورت بهتر برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید:

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ادامه افزود: باید پیش از شروع مسابقات، از تجربیات زهره هراتیان و سیف در بخش پزشکی استفاده می‌کردیم. این مباحث در خصوص خستگی‌ها، دوپینگ و کووید ۱۹ مطرح شد و مطالب ارزنده‌ای بود.  ما نیز از آن‌ها استفاده کردیم. مربیانی که در این وبینار شرکت کردند نیز از این مباحث رضایت داشتند و باز هم می‌گویم که بازخورد مربیان از این وبینار برای ما بسیار مهم است. اگر بازخورد‌ها خوب باشد، برای مربیان لیگ یکی و سایر لیگ‌ها چنین وبیناری را نیز برگزار می‌کنیم.

او در خصوص کلاس‌های مربیگری که قرار بود برگزار شود اظهار داشت: بعد از تعهدی که به AFC و فیفا دادیم، امیدواریم که مربیان مان را بتوانیم به روز نگه داریم. این کلاس‌ها در تمامی استان‌های کشور برگزار شد و قرار به برگزاری ادامه این کلاس‌ها در سال جاری بود که با توجه به شرایط موجود، نشد. البته مربیان، تماماً داخلی هستند و با توجه به مشکلات اقتصادی که داریم آوردن مربی خارجی کمی دشوار شده است و اعتقاد دارم که مربیان ایرانی چیزی از مدرسان خارجی کمتر ندارند.

ماجدی در خصوص صادر نشدن مربی ایرانی به دیگر کشور‌ها و دلایل این موضوع اظهار داشت: برای این کار ابتدا باید مربیان داخلی خودمان را قبول داشته باشیم، سپس  به صادرات فکر کنیم. باید کنیم باید به زمانی برسیم که تمامی مربیان لیگ برتری، داخلی باشند چرا که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر انتقال پول در مضیقه هستیم. پس بهترین کار استفاده کردن از مربیان داخلی است. اگر بتوانیم چنین چیزی را قبول داشته باشیم، آن وقت برای صادرات هم می‌توانیم فکری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار