فرمانده سپاه ثارالله کرمان، گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از مباحثی است که باید با جدیت دراستان کرمان مورد بررسی قرار بگیرد و نباید اجازه داد فرد یاگروهی، اموالی که متعلق به همه مردم است را به نام خود غصب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اقدامات خوب انجام شده برای مبارزه با فساد، مقابله با نفوذ و مقابله با عناصر معاند و گروهک‌های تکفیری در استان کرمان بر مبنای تعامل بین مجموعه قضایی و سپاه پاسداران، گفت: مبارزه بدون اغماض با فساد محدود به یک زمان خاص نیست و همواره باید جریان داشته باشد.

او در نشست مشترک با فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان اساسی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه ممتازی دارد و بدون تردید دوام و بقای حاکمیت سیاسی این نظام مقدس به اقتدار و کارآمدی این دستگاه برای اقامه قسط و عدل، پاسداری از ارزش‌های دینی، حفظ کرامت انسانی و دفاع از آزادی‌های مشروع و صیانت از حقوق عامه که بارزترین آن را در سلامت نظام قضایی کشور است، بستگی دارد.

موحد صیانت از اعتماد عمومی به نظام مقدس جمهوری اسلامی را یکی از وظایف دستگاه قضایی برشمرد و اظهارکرد: با تغییر مدیریت و اقدامات تحولی ریاست قوه قضاییه به سرعت اعتماد عمومی به نظام و دستگاه قضایی تغییر مثبت و قابل توجهی را شاهد است که گویای اهمیت جایگاه دستگاه قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رییس شورای قضایی استان کرمان گفت: به واسطه اهمیت دستگاه قضا، امام راحل یکسال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در چهارم اسفندماه سال ۵۸ یک مدیر جامع الاطراف، فقیه نواندیش و متفکر دینی که دارای ویژگی‌های ممتاز شخصیتی، وتوانمندی‌های فوق العاده‌ای داشته وازقضا کارآمدترین مدیر آن دوران بودند را برای تاسیس سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران برگزیدند.

موحدگفت: شهید بهشتی با نگاه عمیق خود و آگاهی از جایگاه و اثرگذاری دستگاه قضایی در کمتر از ۱۶ ماه بنیان و پایه‌های قوی را تاسیس کرد که قوه قضاییه در چهل سال بعد از انقلال در چارچوب همان بنیان‌ها حرکت کرده است.

اوبا اشاره به اینکه امروز اگر ما بحث شفافیت را از زبان ریاست قوه قضاییه به عنوان یک برنامه تحولی می‌شنویم، بنای آن را شهید بهشتی گذاشته اند بیان کرد: لازم است که با حفظ قواعد، خلا، کاستی‌ها ونواقص را شناخته و با ارائه راهکار‌های مناسب، گام‌های بلندی در راه تحقق آرمان‌های نظام برداریم.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به این مطلب که اگر امروز بحث جدی مبارزه با مفاسد اقتصادی در این سطح آغاز شده است با هدف اقامه قسط و عدل و تحقق هدف امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: قوه قضاییه به تنهایی از عهده این رسالت بزرگ بر نخواهد آمد و امیدواریم بر مبنای تعامل با مجموعه‌های اثرگذار از جمله سپاه پاسداران بتوانیم در این فرایندی که آغاز شده، نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

موحد افزود: برنامه‌های تحولی قوه قضاییه در چارچوب منشور گام دوم انقلاب در حال استحکام بوده و امیدواریم به خوبی تداوم یافته و با شتاب منطقی به سمت آرمان‌ها پیش برود.

اوبا اشاره به این مطلب که سپاه پاسداران یکی از ارکان اقتدار نظام است و این نهاد مقدس تحت فرماندهی مقام معظم رهبری برای صیانت از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می‌کند، گفت: سپاه نقش بی بدیلی در خنثی سازی توطئه‌ها و اقدامات گروه‌های معاندین و نفاق دارد و باید در حوزه انسجام ملی، امنیت ملی و قدرت بازدارندگی نظام یک چهره برجسته‌ای را از خود نشان دهد.

او تاکید کرد: امروز نام سپاه در اقصی نقاط گیتی می‌درخشد و می‌تواند برای مظلومین جهان یک الگو باشد تا براساس این الگو اقدامات خود را پایه ریزی کنند.

موحد با اشاره به این مطلب که دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران باید توسط نهاد‌هایی مانند سپاه پاسداران و قوه قضاییه مورد صیانت قرار گیرد، تصریح کرد: سپاه پاسداران برای تقویت بنیه دفاعی کشور با همکاری سایر نیرو‌های مسلح تلاش می‌کند و به حول قوه الهی توفیقات چشمگیری را به دست آورده است.

رییس شورای قضایی استان بیان کرد: در سطح استان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ارزشمندی در مجموعه دستگاه قضایی و سپاه پاسداران وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت برای اجرای کار‌های بسیار خوب در حوزه ارتقای امنیت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی به نظام به ویژه در حوزه مبارزه با فساد استفاده کرد.

او با اشاره به اقدامات خوب انجام شده برای مبارزه با فساد، مقابله با نفوذ و مقابله با عناصر معاند و گروهک‌های تکفیری در استان کرمان بر مبنای تعامل بین مجموعه قضایی و سپاه پاسداران، تصریح کرد: مبارزه بدون اغماض با فساد محدود به یک زمان خاص نیست و همواره باید جریان داشته باشد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز دراین نشست ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، گفت: رویکرد جدید سیستم قضایی کشور جای تبریک دارد، زیرا کار جدید و بزرگی در دوره جدید قوه قضاییه آغاز شده و امید را روز به روز در جامعه افزایش می‌دهد.

او تصریح کرد: در استان کرمان موضع گیری دستگاه قضایی و جدیت بدون ملاحظه برای انقلاب و مردم جای تشکر دارد و عملا می‌بینیم در جا‌هایی ورود دستگاه قضایی در حوزه عدالت گستی که نیاز جدی جامعه ما چه میزان تاثیرگذار بوده است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به این مطلب که خط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم هستند، تاکید کرد: مردم، چون انقلاب را دوست دارند، مشکلات را تحمل می‌کنند، اما هیچ اندیشه‌ای فساد را تحمل نمی‌کند.

سردارمعروفی گفت: مردم پای انقلاب ایستاده اند، لذا دشمنان از این موضوع ترسیده اند.

او تصریح کرد: مردم امروز خدمات ارزشمند قوه قضاییه در پیگیری و جدیت تحقق عدالت را به خوبی مشاهده می‌کنند و باور دارند جایی هست که موجب می‌شود آن‌ها به حق خود دست یابند.

سردار معروفی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام توان خود آماده همکاری با دستگاه قضایی در مسیر تحقق عدالت و اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که پرونده‌های رسیده از دستگاه قضایی را با نگاه رسالت محوری مورد توجه قرار می‌دهیم، گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از مباحثی است که باید با جدیت دراستان کرمان مورد بررسی قرار گرفته و نباید اجازه داد فرد یاگروهی، اموالی که متعلق به همه مردم است را به نام خود غصب کنند.

سردارمعروفی با اشاره به هجمه‌هایی که علیه سیستم قضایی، سپاه پاسداران و شورای نگهبان از سوی دشمن، تصریح کرد: دلیل این هجمه آن است که این مجموعه‌ها درحال انجام رسالت خود برای امام هستند.

او گفت: هدف هجمه‌های دشمنان بی ثبات سازی است و اینجا نشان می‌دهد که باید جبهه انقلاب اسلامی بیشتر به فکر تقویت خود و انسجام بین ارکان نظام باشد.

سردارمعروفی با تاکید بر اینکه تمام مجموعه سپاه حاج قاسم هستند که همواره آماده نبرد در مسیر آرمان‌های انقلاب و اسلام وشهادت دراین راه هستند تاکید کرد: باید تفکر و مکتب شهید سلیمانی که تفکر انقلاب امام و رهبری است را به مدارس و خانه‌ها ببریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ظرفیت لازم در پایگاه‌های بسیج و حلقه‌های صالحین برای ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی حقوقی وجود داشته و می‌توان با تعامل دو سویه بین دادگستری و سپاه از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار