مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت:هم اکنون تعداد یک هزار و ۳۱۵ روستا دراستان کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای دولت دوازدهم (سال ۹۶) تاکنون تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی در استان ۱۷ درصد رشد داشته است.

او افزود:روستا‌های متصل به شبکه گاز طبیعی کردستان در ابتدای دولت دوازدهم یک هزار و ۱۲۲ مورد بود که اکنون به یک هزار و ۳۱۵ روستا رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه گازرسانی به ۱۹ کوخ بانه نیز جزو این آمار محسوب می‌شود، اضافه کرد: در پنج سال گذشته ۵۳۰ روستای کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شده و این استان در رده استان‌های برتر کشور از لحاظ گازرسانی به مناطق روستایی است.

او به بالاتر بودن هزینه گازرسانی به روستا‌های سخت‌گذر نسبت به دیگر روستا‌ها اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان از گاز طبیعی بهره‌مند شود.

فعله‌گری گفت: در حال حاضر عملیات اتصال ۸۹ روستای این استان به شبکه گاز طبیعی در حال انجام بوده و گازرسانی به ۶۱ روستای استان نیز در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

او تاکید کرد: هزینه گازرسانی برای هر خانوار مرزنشین از ۱۲۰ میلیون ریال به ۲۰۰ میلیون ریال رسیده، اما در این شرایط و با وجود دشواری کار، گازرسانی به روستا‌های سخت‌گذر از سوی این شرکت در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: سال گذشته هم برای گازرسانی به ۱۲۸ روستای این استان و اتصال آن‌ها به شبکه گاز سراسری، یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.