سخنگوی جنبش حماس، عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را جنایتی علیه ملت فلسطین دانست که موجب تشویق این رژیم به اجرای طرح الحاق می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بار دیگر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وی تاکید کرد: عادی سازی روابط جنایت علیه ملت فلسطین است و این کار نوعی حماقت سیاسی است که برخی کشور‌های عربی مرتکب آن می‌شوند.

حازم قاسم گفت: عادی سازی به امنیت ملی ضرر می‌رساند و با تمام تصمیمات عربی و اصول تاریخی در تعارض است.

وی افزود: هر گامی در راستای عادی سازی روابط دولت نتانیاهو و ترامپ را بر اجرای پروژه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری تشویق می‌کند. با این کار دشمن تشویق می‌شود به اقدامات خصمانه خود علیه فلسطین و کشور‌های عربی ادامه دهد.

سخنگوی حماس تاکید کرد که خطرناک بودن عادی سازی روابط در سایه وجود پروژه‌های استعماری جدید نهفته است و اقدام هر کشور عربی در این چارچوب خطرناک است. هر گونه اقدام عادی سازی روابط در این مرحله جنایتی علیه فلسطینیان و امت عربی است.

وی در پایان تاکید کرد که رژیم اشغالگر از عادی سازی روابط به عنوان روندی آسان برای برخود با طرف‌های شاخص موجود در حاشیه امت عربی برای جبران شکست خود استفاده می‌کند.

هزاران فلسطینی دیروز (پنج‌شنبه) در اعتراض به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، در روستای «فصایل» در دره اردن که پادگان نظامی اشغالگران است، تجمع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار