فرماندار قوچان گفت: بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات این شهرستان به اشکالات قانونی برمی‌گردد که نمایندگان باید به دنبال اصلاح قوانین برای حل این مشکلات باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی رجایی نیا  فرماندار قوچان  گفت: یکی از چالش‌هایی که با آن رو به رو هستیم اختیارات کم مدیران شهرستانی است که بار‌ها مطرح شده است و اگر این اختیارات افزایش پیدا کند می‌توان از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان استفاده کرد.

او افزود: وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و مردم تحت‌فشار هستند که بخشی مربوط به تحریم‌ها و بخشی مربوط به بیماری کرونا و گاه موضوعات داخلی است و ادارات و دستگاههایی، چون صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر مجموعه‌ها باید دقت کنند تا گران‌فروشی مضاعفی در سطح شهرستان رخ ندهد.

رئیس شورای اداری قوچان با بیان این که اعتبارات عمرانی سال ۹۷ شهرستان ۵۰۰ میلیارد ریال با تخصیص ۳۵۵ میلیارد ریال بود ادامه داد: در سال گذشته این اعتبارات به ۶۹۰ میلیارد ریال رسید که با کاهش تخصیص‌ها در سطح کشور حدود ۳۳۰ میلیارد ریال آن جذب شد.

رجایی نیا بیان کرد: اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی بنا بر درآمد‌هایی که در سطح کشور وجود دارد تغییر می‌کند و مدیران باید حداکثر ظرفیت خودشان را برای جذب اعتبارات و استفاده از مشارکت بخش‌های دیگر به کار ببرند.

او تصریح کرد: در حوزه بنیاد مسکن با همین مشارکت، ۲۵۰ هزار متر مربع آسفالت روستایی سال گذشته اجرا شد که شاخص روستایی در حوزه عمران را افزایش داد و امروز شاهد افزایش این شاخص به بالاتر از میانگین استانی و ملی هستیم.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.