فرماندار قوچان گفت: در اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی، مردم با کاهش و به صفر رساندن تردد‌های بین‌شهری می‌توانند رکن اصلی و غیرقابل انکار در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی رجایی نیا فرماندار قوچان گفت: برای اجرای این طرح محدودیت ورود خودرو‌های غیربومی در جاده فاروج به قوچان به عنوان ورودی استان خراسان رضوی و در پلیس راه مستقر در جاده مشهد به قوچان و سبزوار به قوچان اجرایی شده است.

او با بیان اینکه نیروی انتظامی، پلیس راه، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در اجرای این طرح همکاری دارند ادامه داد: این محدودیت‌ها که از چندی پیش نیز وجود داشت از امروز به صورت سخت‌گیرانه‌تر اجرا می‌شود و فقط افراد بومی با توجه به پلاک خودرو، کارت ملی و بیمه‌نامه حق ورود به شهر را داشته و با افراد خاطی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده برخورد خواهد شد.

فرماندار قوچان گفت: مسافرانی که بدون توجه به تذکرات به این شهرستان سفر کرده‌اند باید هرچه سریع‌تر به محل زندگی خود بازگردند تا در روز‌های آتی با مشکلات جدی روبرو نشوند.

رجایی نیا افزود: با توجه به نزدیک شدن به ۱۳ فروردین و روز طبیعت از آنجایی‌که مردم طبق سنت دیرینه به طبیعت رفته و تمام روز خود را در آنجا سپری می‌کردند تأکید می‌شود، امسال با توجه به ممنوع بودن هرگونه تجمع از خارج شدن از منازل خود پرهیز کنند، محدودیت تردد از در منازل اعمال خواهد شد.

او با اشاره به اجرای پروتکل‌های بهداشتی ویژه برای صنوفی که اقدام به تأمین مایحتاج مردم در این روز‌ها می‌کنند تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی برای تأمین کالا‌های اساسی و تردد وسایل نقلیه حامل مایحتاج عمومی در این شهرستان وجود ندارد.

فرماندار قوچان گفت: روز گذشته ۱۳ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مبنی بر تعطیل بودن یا فعالیت در ساعات خاص، پلمپ شدند و این سختگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

رجایی نیا افزود: ۱۱ نقطه روستایی شامل مزرج، آقکاریز، ناوخ، شفیع، خمارتاش، عسگرآباد، قیطاقی، اصغرآباد، نوروزی، مقصودآباد و هی هی، بیشترین میزان ابتلا به این بیماری را در این شهرستان داشته‌اند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.