با مصوبه ستاد استانی مدیرت کرونای خراسان جنوبی، تالار‌ها در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت قرمز و نارنجی هستند، مجاز به فعالیت نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا در نشست این کمیته گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین، فردوس، بشرویه و سربیشه به لحاظ شیوع کرونا قرمز و نارنجی است و تصمیم بر این  شد تا برگزاری مراسم در تالار‌های این ۶ شهرستان ممنوع شود.

او با اشاره به اینکه از امروز نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود افزود: روند افزایش مبتلایان به گونه‌ای است که باید تلاش کنیم با آموزش و آگاهی بخشی به جامعه هدف، آنان را نسبت به رعایت موارد بهداشتی حساس‌تر از گذشته کنیم.

نبی زاده بیان کرد: در شهرستان‌های با وضعیت سفید (کم خطر) و زرد (خطر متوسط) هم تالار‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت آنهم برای سرو غذا و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، مجاز به فعالیت هستند.

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا همچنین با تاکید بر اجباری شدن استفاده از ماسک در مناطق قرمز گفت: از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در مجامع عمومی و فضای‌های بسته اجباری می‌شود که برای این منظور قرار شد ماسک با قیمت هزار تومان در اختیار مردم قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


نبی زاده اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف، تالار‌ها و مکان‌های تجمعی، موضوع را حتما به سامانه‌های تلفنی ۱۲۴ و ۱۹۰ گزارش دهند.

او تاکید کرد: برای عبور از شرایط کنونی به شرایط مطلوب، نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان هستیم و چنانچه این امر اتفاق نیفتاد ممکن است در شهرستان‌های قرمز، برخی محدودیت‌ها دوباره اعمال شود.

در این نشست همچنین عنوان شد برای رعایت بیشتر بهداشت، آموزش استفاده صحیح از ماسک و شستن آنان و نحوه شستشوی میوه‌ها و سبزیجات به مردم داده شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.