سلیمانی دشتکی گفت: استفاده از ماسک در تمام مکان‌های عمومی و ادارات ایلام الزامی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ صبح امروز شنبه ۱۴ تیرماه نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در حاشیه این نشست از اعمال محدودیت‌ها در مناطق قرمز کرونا خبر داد و گفت: طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا محدودیت‌هایی برای مناطق با شرایط قرمز کشور در نظر گرفته شده است که در جهت کنترل و پیشگیری کرونا اعمال می‌شود.

او با تاکید بر این موضوع که از ۱۵ تیر ماه، استفاده از ماسک در تمام مکان‌های عمومی و ادارات الزامی است، اظهار کرد: از ۱۵ تیر ماه استفاده از ماسک در مراکز تجمع جمعیتی الزامی است و افرادی که این مصوبه را اجرا نکنند ضمن اینکه حق ورود به مراکز عمومی و تجمع و ادارات را ندارد ، به طریق مقتضی نیز با آنها برخورد می‌شود.

استاندار ایلام خواستار تعدیل فعالیت‌ها به صورت مجازی در ادارات شد و اظهار کرد: مدیران تا آنجا که می‌توانند امور خود را از طریق فضای مجازی، اینترنت و دورکاری انجام دهند و اگر کارمندانی در ادارات حضور دارند، بایست نظارت کرد که به طور کامل نکات بهداشتی را رعایت کنند.

او ادامه داد: در مکان‌های عمومی، رستوران ها ، سرویس‌های عمومی و... با افرادی که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد می‌شود.

سلیمانی دشتکی یکی از الزامات امروز ستاد ملی کرونا را اعلام اسامی افراد مبتلا در ادارات و اجتماعات مربوطه عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات در جامعه ما این است که هنوز مردم بیماری را عیب می‌دانند و بیماری خود را پنهان می‌کنند و این غلط بوده و برای سلامت مردم بسیار خطرناک است.

او ادامه داد: بنابراین امروز مصوب می‌کنیم که در صورت ابتلای افراد بایست نسبت به آگاهی سازی اداره و صنف مربوطه فوری اقدام شود که در غیر این صورت حتی برخورد قضایی خواهد شد، زیرا اهمال کاری در این قضیه عواقب سختی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.