مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از صدور شش مجوز بهره برداری اقامتگاه‌های بوم گردی در تیر ماه امسال خبر داد.

بوم گردیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: مجوز شش اقامتگاه بوم گردی در زنجان صادر شد که سه اقامتگاه بوم گردی در شهرستان خدابنده، دو مورد در شهرستان ماهنشان و یک مورد در روستای شیت است.

او افزود: طرح‌های ارائه‌شده توسط درخواست کنندگان پس از بررسی و تأیید کارشناسان کمیته فنی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از نظر دارا بودن استاندارد‌های ضوابط ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجوز دریافت کردند.

ارجمند بیان کرد:با تقویت ظرفیت‌های بوم‌گردی در روستا‌ها و ایجاد اشتغال برای جوانان می‌توان هم حوزه گردشگری روستایی را پایدار ساخت و هم سبب جلوگیری از مهاجرت از روستا‌ها شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: این مجوز‌ها در راستای معرفی ظرفیت‌های مناطق مختلف روستایی استان، آشنایی گردشگران با فرهنگ، آداب و رسوم، خوراک و صنایع‌دستی بومی روستا‌ها و افزایش اشتغال‌زایی جوامع محلی صادر شده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.