مهم‌ترین حوادث امروز ۲۴ تیر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۲۴ تیر ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق در سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری مرکزی شهرستان "سمیرم" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.
 
کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق در سمیرم / کشف موتور سیکلت قاچاق در برخوار


سرهنگ قرقانی اظهار داشت: ارزش محموله گوشی کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 

کشف موتور سیکلت قاچاق در برخوار

سرهنگ "حجت فرهادی جانشین انتظامی شهرستان برخوار در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک واحد صنفی، موضوع در دستور کار ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران در یک عملیات پلیسی موتورسیکلت مورد نظر را شناسایی و توقیف کردند.

سرهنگ فرهادی ارزش موتورسیکلت توقیف شده را که فاقد مدارک گمرکی و تردد بوده بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

جانشین انتظامی شهرستان برخوار در پایان از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبر دهند.
 

پیش فروش تلگرامی سکه شگرد کلاهبردار اینترنتی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان با عنوان کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان پیش فروش سکه، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: شاکی قصد پیش خرید سکه داشته که با کانالی در تلگرام مبنی بر پیش فروش تضمینی سکه مواجه می‌شود، مبلغ ۲۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت به شماره کارت فرد مورد نظر واریز، اما پس از دو روز و قبل از دریافت سکه کانال مربوطه در حالی حذف می‌شود که هیچ اطلاعاتی جهت تماس با فروشنده جعلی در اختیار نداشته است.

او افزود: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیسی صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کسب منافع مالی از طریق پیش فروش سکه در صورتیکه هیچ کالایی برای فروش در اختیار نداشته عنوان کرد، نهایتاً پرونده تکمیل و جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان توصیه کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی مکان امنی برای دریافت خدمات، داد و ستد کالا و خرید‌های اینترنتی نمی‌باشد چه بسا بسیاری از افراد سودجویی که قصد کلاهبرداری را دارند در شبکه‌های اجتماعی غیربومی فعالیت می‌کنند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: مجرمان سایبری با ادعای اینکه عامل فروش سکه یا ارز اینترنتی و دارای نمایندگی از بانک مرکزی می‌باشند، با ثبت‌نام پیش فروش سکه، ارز و ... زیر قیمت بازار و تحویل فوری، مبالغ هنگفتی از شهروندان کلاهبرداری کرده و پس از گذشت مهلت مقرر پاسخگوی خریداران نمی‌باشند.
 

آتش‌سوزی در انبار دینام در شهرک صنعتی محمودآباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۷ و ۱۹ دقیقه به ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان اعلام شد گفت: نیرو‌های امداد و نجات همراه با خودرو‌های اطفائیه سنگین از ایستگاه‌های ۶، ۱۰، ۱۶،۱۸،۱۹ و ۲۲ برای امدادرسانی به این حادثه اعزام شده‌اند.

فرهاد کاوه آهنگران با اشاره به اینکه این حریق به علت وقوع در سوله ۲۰۰ متری به سختی قابل اطفا بود، افزود: با تلاش آتش نشانان آتش مهار و از سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شد.
وی گفت: عملیات اطفا و پاک سازی حریق به علت حرارت بالای هزار درجه بیش از ۴۵ دقیقه طول کشید.
در این انبار علاوه بر دینام سیلند گاز و فایبرگلاس نیز وجود داشته است.

علت وقوع این حادثه نیز در دست بررسی است.
شهرک صنعتی محمودآباد به دلیل حضور شرکت‌ها و سنگبری‌های مطرح کشور، به عنوان قطب سنگ ایران مطرح است و در کیلومتر ۵ جاده اصفهان به شاهین شهر قرار دارد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.