حلقه وام ازدواج در دستان ۲۸ درصد متقاضیان در خراسان جنوبی

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا کنون وام ازدواج به ۲۸ درصد از متقاضیان استان پرداخت شده است.

قناد معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: بر اساس آمار اخذ شده از شعب بانک‌های عامل و نقش نظارتی اداره کل ورزش و جوانان در امور مربوط به تسهیلات ازدواج، تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در سه ماهه اول امسال ۶ هزار و ۳۳۸ نفر بوده است.

او افزود: از این تعداد ۷۲ درصد یعنی ۴ هزار و ۵۹۰ نفر در صف انتظار و ۲۸ درصد یعنی حدود هزار و ۷۴۸ نفر وام را دریافت کرده اند.

قناد بیان کرد: از تعداد کل متقاضیان ۳ هزارو ۳۶۳ نفر در انتظار تعیین شعبه، ۳۰۴ در انتظار پذیرش شعبه، ۶۸۰ نفر در انتظار تکمیل مدارک و ۲۴۳ نفر در انتظار اخذ وام هستند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت تعداد متقاضیان کاهش داشت، اما این میزان چشمگیر نبوده است.

او عنوان کرد: همانند کل تسهیلات سیستم بانکی وام‌های قرض الحسنه، پرداخت اقساط سه ماهه اول سال ۹۹ به پایان دوره تسهیلات انتقال یافته است.


بیشتر بخوانید


قناد با اشاره به پرداخت  ۵۰۰ میلیون ریال وام برای هر یک از زوجین متقاضی، تصریح کرد: این مبلغ برای ایثارگران دو برابر است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج گفت: کلیه متقاضیان وام ازدواج باید ابتدا از طریق سایت سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.

او ادامه داد: متقاضیان موظفند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام و نام شعبه مربوطه به سایت مذکور مراجعه کنند.

قناد افزود: در صورتی که شعبه عامل اعطای وام، برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می شود، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: در صورت عدم مــــراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده، ثبت نـام آن‌ها بی اثر تلقی می شود.

او با تاکید بر این مهلت دریافت وام زوجین تا دو سال پس از ازدواج است، افزود: زمان انتظار برای دریافت وام یک تا دوماه است.

قناد بیان کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۶ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: طبق بخشنامه بانک مرکزی برای هر ۵۰ میلیون تومان وام ازدواج یک ضامن نیاز است و شرایط بازپرداخت آن ۷ ساله و با سود ۴ درصد است.

او اظهار کرد: در صورتیکه هر یک از متقاضیان هنگام دریافت وام در بانک با مواردی خلاف قوانین و مقررات اعلام شده مواجه شد، باید در سایت بانک مرکزی به بخش رسیدگی به شکایات مراجعه کند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار