معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت:شهروندان هشدار‌ها را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده ، معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان ، از بستری روزانه حدود ۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ نفر به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و شهروندان باید بیش از پیش هشدار‌ها را جدی بگیرند.

او  با تأکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر شهروندان به هشدار‌های پزشکی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک، شستن مداوم دست‌ها، افزود: این نکات باید از سوی شهروندان به ویژه زمانی که در محیط‌های عمومی حضور دارند با جدیت رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مسقف، گفت: استفاده از ماسک هم فرد و همه خانواده و اطرافیان وی را از ابتلاء به ویروس کرونا در امان داشته و زمینه کنترل ویروس را فراهم خواهد آورد.

حیدرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ویروس کرونا در بسیاری از مبتلایان بدون علامت است، تصریح کرد: رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مسقف سبب انتقال این ویروس به سایرین نیز خواهد شد.

او با اشاره به تاثیر استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ افزود: ماسک زدن‌های جمعی در پیشگیری از کرونا بسیار موثر است و ۴۰ درصد افرادی که در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند تاثیر استفاده از ماسک را در کسانی که ماسک زده اند کاهش می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شستن دست‌ها با آب و صابون، ماسک زدن و حفظ فاصله اجتماعی در پیشگیری از کرونا را موثرترین را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست و گفت: استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده در بلند مدت عوارضی همچون خشکی پوست و مشکلات تنفسی به همراه خواهد داشت.

 آبتین حیدر زاده با بیان اینکه افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند ممکن است ناقل بیماری کرونا باشند گفت: بسیاری از افرادی هم که به این بیماری مبتلا می شوند جان خود را از دست می‌دهند.

او  خطاب به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند ، تصریح کرد: اگر ماسک نمی‌زنید در مرگ کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند دخیل هستید .

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.