تسهیلات‌بگیران حرفه‌ای از سرمایه‌های مردم در بانک‌ها و از نام بخش صنعت و تولید برای سود خود بهره می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین روشنک رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد گفت:گروهی از تسهیلات بگیران حرفه‌ای دولتی،  و تعداد کمی از بخش خصوصی، تسهیلات صد‌ها میلیاردی تومانی را به بهانه‌های مختلف از بانک‌ها می‌گیرند.
 
او افزود: زمانی که می‌خواهند درصد کمی از ارزش آن را پس بدهند، صنعت مظلوم کشور را بهانه قرار دهند و فریاد سر می‌دهند که صنعت نابود می‌شود. آن‌ها از سرمایه‌های مردم در بانک‌ها و از نام بخش صنعت و تولید برای سود خود بهره می‌گیرند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد با اشاره به موضوع کارت‌های اجاره‌ای ادامه داد: چرا این اصطلاح مطرح و ترویج شد؟ آیا آن محموله صادراتی که از فلان کارخانه تولیدی روانه یک مقصد خارجی می‌شود، قابل ردیابی نیست پس چرا باید پدیده کارت‌های اجاره‌ای به مفّری برای گروهی تبدیل شود؟ در موضوع بدهکاری ارزی نیز اسامی و حجم ارز دریافتی برای دستگاه‌های متولی مشخص است، اما باید بپذیریم این رویه‌ها بوده که زمینه سوء استفاده گروهی را فراهم آورده است.
 

بیشتر بخوانید:


روشنک بیان کرد: آن فعال اقتصادی که ارز خود را برگردانده، امروز می‌بیند که اگر چنین نمی‌کرد، سودی چند برابری کسب کرده بود. متاسفانه خوش حسابان در سیستم اقتصادی موجود متضرر می‌شوند، چون اقدامی در جهت حمایت از آن‌ها انجام نمی‌گیرد و متقابلا آن‌هایی که حقوق دولتی را ایفا نمی‌کنند، می‌توانند از مزایای قسطی شدن یا حتی بخشودگی بخشی از بدهی‌های خود بهره بگیرند. اگر قانونی نوشته و مصوب شده است، باید اجرا گردد و همه خود را ملزم به تمکین از آن بدانند.
 
او تصریح کرد: چنانچه در سیستم اقتصادی، هر فردی به منافع خود بیاندیشد، بنیان اقتصاد دچار فروپاشی خواهد شد. توامان در موضوع حمایت از صنعت نیز باید دولت راسا سراغ صنایع واقعی، مولد و دارای بهره وری برود و ظرفیت‌های حمایتی خود را به آن‌ها ارائه کند، در غیر این صورت عده‌ای به نام صنعت، از این حمایت‌ها کام می‌برند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.