احیای سالانه بیش از ۱۰ هزار هکتار از مراتع و جنگل های استان همدان

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان احیا می‌شود.

احیای سالانه بیش از ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های مراتعی و جنگلی استان همدانعباس قبادی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: طی دو سال گذشته در حدود ۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی این استان عملیات احیا واصلاح و توسعه اجرا شد.

او افزود: برای اجرای این طرح‌ها حدود ۹۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی هزینه شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: در مناطقی مستعد در شهرستان های نهاوند، تویسرکان، ملایر توسعه جنگل کاری با کاشت درختچه‌هایی نظیر بادام، ارژن و پسته ی وحشی انجام شده است .

قبادی ادامه داد: آویشن، باریچه وموسیر، اصلی‌ترین گیاهان داروئی کشت شده در مناطق مرتعی استان هستند که بخشی از کشت و نگهداری آن به روستاییان واگذار شده و محصول آن به فروش می‌رسد.

او اضافه کرد: ۸۲۲ هزار هکتار از مراتع استان  در برخی مناطق نیازمند احیاست، همچنین باید برای ۲۶ هزار هکتار از اراضی بیابانی این استان طرح‌های بیابان زدایی اجرا شود.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان هزینه احیای هر هکتار مرتع را ۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: احیای هر هکتار بیابان نیز بیش از ۶۰ میلیون ریال و احیا هر هکتار جنگل ۱۰ میلیون ریال هزینه دارد.

قبادی گفت: در ۲۶ هزار هکتار از اراضی بیابانی استان در شهرستان‌های کبورداهنگ، فامنین، ملایر و همدان طرح بیابان زدائی مطالعه وانجام شده  است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.