دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره وضعیت برگزاری المپیک توکیو و لغو سفر حدادی به آلمان توضیحاتی ارائه کرد.

سعیدی: شرایط برای درمان خارپاشنه حدادی در کشور فراهم است/ برای کسب کرسی بین المللی نیاز به ارتباطات قوی داریمبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره اینکه با ساخت واکسن می‌توانیم به برگزاری المپیک امیدوار باشیم، اظهار کرد: بله، امید‌ها برای برگزاری المپیک بیشتر شده است. به هر حال ۵۷ درصد سهمیه‌ها کسب شده و ۴۳ درصد دیگر باقی مانده است. البته هنوز زمان مسابقات کسب سهمیه‌ها مشخص نیست، اما اگر واکسن ساخته شود این نگرانی‌ها برطرف می‌شود. در حال حاضر کشور ژاپن زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری بازی‌ها دارد. اگر نگرانی‌های کرونا برطرف شود، این امید وجود دارد که این رویداد بزرگ برگزار شود.

او درباره لغو سفر حدادی به آلمان از سوی هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: حدادی از سرمایه‌های کشورمان محسوب می‌شود و رویکرد کمیته به ویژه رئیس و هیئت اجرایی حمایت حداکثری از رشته‌های المپیکی و ورزشکارانی است که سهمیه گرفته‌اند. پشتیبانی در زمینه تمرینی، اردویی، تعذیه و آموزش‌ها برای ورزشکاران صورت می‌گیرد. به هر حال ما خودمان را موظف می‌دانیم در هر شرایطی کنار ورزشکاران باشیم و فقط در زمان مسابقه این کار را انجام نمی‌دهیم. به نظرم حدادی در این شرایط تمایل ندارد ارز را به خارج ببرد، اما دغدغه او این است زود درمان شود. به نظرم شرایط برای درمان این پرتابگر در کشور فراهم است. هیئت اجرایی هم برای پرداخت هزینه‌های حدادی به نتیجه نرسیده و مسئولان فدراسیون دو و میدانی به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

کسب کرسی در کمیته بین المللی المپیک پیچیده است 

سعیدی درباره اینکه اعضای جدید کمیته بین المللی المپیک معرفی شدند و ما نماینده‌ای در این کمیته نداریم، اظهار کرد: کسب کرسی به ویژه در IOC یا فدراسیون‌های جهانی کار پیچیده و سختی است. البته قابل دستیابی است، اما باید کار ملی صورت بگیرد. به هر حال باید ارتباطات بین‌المللی هم زیاد باشد تا ما هم نماینده‌ای در نهاد‌های اجرایی بین المللی داشته باشیم. افرادی هستند که سال‌ها در ورزش دنیا حضور داشته و برند ورزش هستند به همین دلیل جایگاه هم کسب کرده‌اند. این موضوع نیاز به زمان دارد تا مدیران ما در جهان شناخته و شرایط فراهم شود.

کرسی هاشمی طبا در کمیته بین المللی المپیک حفظ نشد 

او افزود: ما با محدودیت‌هایی هم مواجه هستیم و تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا و اروپا هم تاثیر خود را خواهد گذاشت. کمیته ملی المپیک تلاش زیادی کرده است. صالحی‌امیری در این ۲ سال بیش از ۱۰۰ جلسه با مسئولان  جهانی برای رفع مشکلات و معرفی وضعیت کشور داشته است. او حتی زمینه ملاقات "باخ" با رئیس‌جمهور را هم فراهم کرد. تلاش‌ها صورت می‌گیرد، اما نیاز به ثبات مدیریت داریم. زمانی مصطفی هاشمی‌طبا را در IOC داشتیم که این یک افتخار بود، اما این کرسی حفظ نشد. به هر حال باید تلاش کنیم این کرسی‌ها را به دست آوریم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره وضعیت کمیسیون‌های ورزشی بیان کرد: اکنون ما محدودیت برگزاری جلسات بیش از ۱۰ نفر را داریم. درباره کمیسیون ورزشکاران هم برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا ۲ هفته آینده انتخابات رئیس و نایب‌رئیس برگزار شود.

کمیسیون محیط زیست نقش مشورتی دارد 

سعیدی درباره جلسات برخی کمیسیون‌ها همانند محیط زیست اظهار کرد: این کمیسیون‌ها در IOC هستند. ما بیش از ۲۰۰ نفر از نخبگان را از حوزه قهرمانی، همگانی، علمی و فرهنگی در این کمیسیون‌ها جذب کرده‌ایم و خیلی از این افراد صاحب فکر و اندیشه هستند. این هزینه ۱۰۰ هزار تومانی هم برای رفت و آمد و خروجی کمیسیون‌ها مناسب است. پرداختی‌ها هم براساس مصوبه است و هر کمیسیون یک بار جلسه دارد. امیدوارم بتوانیم از مشورت‌هایی که کمیسیون‌ها می‌دهند استفاده کنیم.

او درباره اینکه خروجی کمیسیون محیط زیست چه بوده، خاطر نشان کرد: همایش ملی برگزار شد و در حوزه عملیاتی با مشارکت شهرداری تهران برنامه‌هایی داشتیم. عکس و فیلم موجود است و دوستان می‌توانند به سایت کمیته مراجعه کنند. منوچهری از فعال‌ترین مسئولان کمیسیون است و حقوقی هم از ما نمی‌گیرد، اما وقت می‌گذارد. او به صورت شخصی مسائل را پیگیری می‌کند و این برای ما فرصت است که از ظرفیت‌های خارج از کمیته استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار