احداث یتیم خانه امام رضا (ع) توسط وقف مشارکتی در اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از زمین وقفی پروفسور زاهدی اصل به متراژ ۱۴۰۳ مترمربع با نیت ساخت یتیم خانه امام رضا (ع) در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ضمن بازدید از این موقوفه گفت: موقوفه زاهدی اصل در سال ۱۳۹۸ توسط پروفسور صالح زاهدی اصل به متراژ ۱۴۰۳ متر مربع واقع در نیار را وقف نموده است.

او افزود: نیت واقف احداث ساختمان برای نگهداری ایتام و بچه‌های بی سرپرست و بدسرپرست توسط موسسه امام رضا (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل بیان کرد: وقف مشارکتی وقفی است که برای موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می‌گیرد و به عبارتی دیگر واقفان، با هر تعداد و با هر مقدار سرمایه می‌توانند در وقف مذکور مشارکت کنند.

ستوده گفت: یکی از ویژگی‌های مهم وقف مشارکتی، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است و افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در کار نیک مشارکت داشته باشند و صرفا منابع مالی زیاد، ملاکی برای کمک رسانی نیست.

او در ادامه با اذعان به اینکه به بحث وقف در جامعه، آن گونه که باید پرداخته نشده است، بیان کرد: مردم می‌توانند هر خواسته مشروعی نظیر مسکن، ازدواج، تحصیل، خرید لوازم التحریر و ... را در قالب وقف مطرح کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل سنت حسنه وقف را میراث ماندگار و جاودان ائمه اطهار برای بشریت برشمرد و افزود: وقف در تاریخ ملت ایران می‌درخشد و از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون وقف‌های بسیاری از سوی خیران و نیکوکاران در جامعه به وقوع پیوسته است.

ستوده با بیان اینکه مقام رهبری بر وقف‌های متناسب با نیاز‌های روز جامعه تاکید دارند، ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی جامعه و عدم توانایی بسیاری از کسانی که نیت امورات خیر دارند، ولی تمکن مالی آن‌ها اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد، اوقاف با ایجاد وقف مشارکتی پرونده‌ی ثواب را برای همگان مفتوح گذاشته است.

او با اشاره به مطلب فوق، افزود: وقف مشارکتی همه را در ثواب وقف کردن شریک می‌کند و دیگر لازم نیست برای واقف شدن، اموال زیادی داشت، بلکه هرکسی با هر اندازه قدرت مالی می‌تواند برای جامعه‌ی خود مفید واقع شود که اگر درگذشته یک نفر یک مدرسه را احداث می‌کرد، و امروز این امکان مادی برای تک تک افراد فراهم نباشد، می‌توان به جای یک نفر، هزار نفر را در امر ساخت یک مدرسه سهیم کرد و هر کدام به اندازه توان سهیم شوند که این خود مشارکتی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.