رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش نگران کننده شمار مبتلایان به کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش دو برابری مبتلایان به کرونا ویروس در گیلان، هشدار داد: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، یقینا شاهد افزایش چشمگیر آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

او با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در گیلان گفت: پس از عید سعید فطر پذیرش بیماران سرپایی و بستری در مراکز بیمارستانی گیلان سیر صعودی به خود گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از ۱۵۰ تن به حدود ۳۰۰ تن افزایش پیدا کرده است، افزود: ۲۰ درصد بیماران بستری و سرپایی فعلی از مسافرانی هستند که در گیلان به جهات مختلف حضور پیدا کرده اند.

سالاری از سیر صعودی شمار مبتلایان به کرونا در گیلان و به تبع آن در کشور خبر داد و اظهار داشت: در پی کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی اصناف و صنایع، عده‌ای خیال می‌کنند ویروس کرونا از بین رفته و این بی توجهی برخی‌ها موجب شده تا شمار مبتلایان به کرونا از جمله در بین بیماران زمینه‌ای و سالمندان افزایش پیدا کند.

او بر لزوم رعایت بهداشت عمومی و فردی تاکید کرد و گفت: ویروس کرونا فعالانه به دنبال افراد سالم می‌چرخد از این رو همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک بدانند و ضمن شست و شوی مرتب دست ها، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس در این استان اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش شدت بیماری، افزایش مراقبت‌ها و همچنین افزایش زیرساخت‌های درمانی و تجهیزات پزشکی، شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کاهش یافته است.

سالاری سیر صعودی بیماری کرونا در استان را نگران کننده دانست و ادامه داد: اگر روند صعودی شیوع و ابتلای گیلانی‌ها به بیماری کووید ۱۹ به همین روال ادامه پیدا کند، یقینا با آغاز فصل پاییز و شروع موجی از بیماری آنفلوانزا، مقابله با دو بیماری مشابه بسیار سخت‌تر خواهد بود.

او تصریح کرد: میزان مرگ و میر در کشور به روزی ۳۳ نفر رسیده بود، اما اکنون روزانه ۲۰۰ تن جان خود بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه مقابله با بیماری کرونا ویروس در شرایطی که نه واکسن آن تولید شده و نه درمان قطعی برای آن وجود دارد را رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جداسازی بیماران احتمالی کرونا از افراد سالم، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و جدی گرفتن بیماری کووید ۱۹ اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.