مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از فعالیت بیشترین تعداد سمن‌های رسمی محیط زیستی در شهرستان‌های بیرجند و قائن دراستان خبر داد.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضمن فعالیت ارزنده سمن های خراسان جنوبی گفت: گروه های مختلف در سطح استان در حوزه های مربوط به محیط زیست فعالیت می کنند که بیشترین تعداد سمن های رسمی در بیرجند و قاین متمرکز هستند.

او افزود: در گذشته عمده فعالیت سمن ها در حوزه ی مدیریت پسماند، نهی در مصرف پلاستیک بوده است ولی امروزه حوزه ی فعالیت ها ی سمن ها گسترش یافته و در زمینه های متنوع و متعددی مانند حقوق حیوانات، استفاده ی بهینه از منابع انرژی، حفظ عرصه های طبیعی و ... فعالیت های مناسبی صورت می گیرد.

اکبری تصریح کرد: از ابتدای سال  ۹۸ نشست های ماهانه با سمن های محیط زیست استان با موضوعات مشخص که قابلیت پیگیری داشته باشند؛ برگزار شده است .


بیشتر بخوانید


مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به بعد مسافت شهرستان ها با مرکز استان، نشست ها بصورت چرخشی در تمام شهرستان های برگزار می شود و مسائل مربوط به شهرستان ها و هامطالبات سمن ها مورد بررسی قرار می گیرد.
در خراسان‌جنوبی ۲۸ سمن ( سازمان های مردم نهاد) زیست محیطی فعال وجود دارد که در زمینه مباحث فرهنگی و پیشگیری بسیار نقش آفرین هستند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.