فرماندار قائنات از افتتاح خانه کوچک پناهگاهی الفت برای معلولین ذهنی در این شهرستان خبرداد.

کریمی فرماندار قائنات در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: به منظور کوچک سازی مراکز شبانه روزی و ایجاد استقلال برای معلولین خفیف ذهنی و فراگیری مهارت‌های درکی، شناختی و ارائه دیگر خدمات لازم به جامعه این پناهگاه راه اندازی شده است.

او افزود: مشارکت در انجام امور شخصی به منظور تقویت حس مسئولیت پذیری متناسب با سن، توانمندی و امکان زندگی مستقل فرزندان است.

فرماندار قائنات با اشاره به ظرفیت پذیرش ۱۰ نفر در این پناهگاه گفت: هدف از ایجاد این مراکز رسیدن به یک سری اهداف تخصصی است و کوچک سازی موسسات یکی از اهداف‌ها می‌باشد.

کریمی بیان کرد: برای کاهش معلولیت‌ها بایستی تلاش شود چرا که این مراکز با خدماتی که ارائه می‌دهند برای کودکان زندگی خوبی را به ارمغان می‌آورند.

فرماندار قائنات بیان کرد: موسسات، خیریه‌ها و سمن‌های مرتبط با فعالیت‌های بهزیستی، شریک‌های اصلی سازمان بهزیستی می‌باشند.


بیشتر بخوانید 


کریمی با اشاره به رویکرد جدید سازمان بهزیستی که در راستای توابخشی و توانمندی است؛ گفت: ۵ برنامه جامعه محوری، توانمندسازی، خانواده محوری، مشارکت محوری و دارایی محوری باید در دستور کار قرار بگیرد.

کریمی در پایان گفت: با تغییر حرکت از رویکرد نیاز محور به رویکرد دارایی محور با این نگاه که انسان استثنایی نداریم؛ بلکه انسان‌هایی با نیاز‌های ویژه داریم شعار ما می‌توانیم تحقق پیدا خواهدکرد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار